پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
نگهداری ۴۳ هزار و ۵۰۰ نسخه خطی وتاریخ شفاهی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

گیلان- معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور از نگهداری ۴۲ هزار نسخه خطی و یک هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، فاطمه صدر روز پنجشنبه در دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان در رشت افزود: برخی از اسناد نگهداری شده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نادر و جهانی و به عنوان اثر علمی و فرهنگی در یونسکو ثبت شده است.

وی تاریخ شفاهی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی را مربوط به شخصیت‌هایی همچون دولتمردان، سیاستمداران، اهالی فرهنگ و هنر و ادیبان عنوان کرد.

صدر با اشاره به قدمت ۹۰ ساله سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور اظهار داشت: این سازمان در دنیا بسیار بیشتر از داخل ایران شناخته شده‌است به طوری که در حال حاضر سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و عضو فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور خاطر نشان کرد: تمامی منابع ایران شناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور با تولید به هر زبانی و منابع غیرکتابی شامل فیلم، صوت و انواع صفحات گرامافون در این سازمان نگهداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه اسناد به صورت دیجیتالی در کتابخانه دیجیتال کشور که بزرگترین کتابخانه کشور است، نگهداری می‌شوند، گفت: علاوه بر اسناد اداری کشور شماری از اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: نگهداری اسناد هویت‌دار دارای اهمیت بسیاری است و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود.

عباسی در خاتمه برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها