دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۹
نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر برگزار شد

نشست شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شب گذشته(یکشنبه ۲۷ بهمن) با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، دبیر جشنواره و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید، دکتر محسن پرویز، علی معلم دامغانی، علی شجاعی صائین، جواد محقق، حسین اسرافیلی، موسی بیدج، علی موسوی گرمارودی، مرتضی امیری اسفندقه، فاضل نظری، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و سالاری حضور داشتند.

در این نشست مباحثی چون انتخاب نهایی برگزیدگان سومین جشنواره شعر فجر، نحوه تقدیر از شاعران جوان و پیشکسوت و همچنین انتخاب شاعران تاثیرگذار بر شعر انقلاب اسلامی مورد بحث و تبادل نظر اعضای این شورا قرار گرفت.

دبیر علمی سومین جشنواره شعر فجر در پایان این نشست به خبرنگار خبرگزاری کتاب گفت: جشنواره شعر فجر در تاریخ ۱۰ اسفند از ۹ شاعر جوان در سه حوزه شعری تجلیل به عمل می‌آورد.

فاضل نظری افزود: داوری‌های مراحل مقدماتی انجام شده است و در پایان در هر بخش سه شاعر به عنوان برگزیده سومین جشنواره شعر فجر معرفی می‌شوند.

به گفته نظری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سه حوزه شعر سنتي و كلاسيك، شعر نيمايي و سپيد و شعر كودك و نوجوان به صورت مجزا آثار داوري شده‌اند.

وی تصریح کرد: داوری آثار ارسالی به جشنواره هم‌اکنون در مرحله نهایی است. ۵ تا ۸ داور، مرحله نهایی داوری را بر عهده خواهند داشت.

دبیرعلمی سومین جشنواره شعر فجر تاکید کرد: در انتخاب آثار، داوران تلاش کرده‌اند با رعايت سليقه‌های متفاوت، نظرات يكديگر را تكميل کرده و به نتيجه‌اي معقول و منطقی برسند.

مراسم اختتامیه سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر ۱۰ اسفند سال جاري برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط