یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، استقبال علاقه‌مندان کتاب را در زمستانه 99 مطلوب دانست و آن را نشان‌دهنده بازخورد مناسب حمایت‌های دولتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، در جریان بازدید از کتابفروشی‌های عضو طرح زمستانه کتاب 99 اردبیل، گفت: اجرای طرح‌های حمایتی با هدف هدایت و صرف بخشی از یارانه‌ها به خرید کتاب، توجه به صنف کتابفروش و البته تشویق مردم به کتابخوانی صورت می‌گیرد؛ به این ترتیب، با رعایت عدالت در توزیع یارانه، فرصت مصرف آن در سطح کشور، هم برای کتابفروشان و هم برای خریداران کتاب  فراهم می‌شود.
 
عبدالله بحرالعلومی افزود: استان اردبیل امسال با مجموع 14 کتابفروشی شامل 11 کتابفروشی در مرکز، یک کتابفروشی در مشگین‌شهر، یک کتابفروشی در پارس‌آباد و یک کتابفروشی در گرمی، در طرح زمستانه کتاب مشارکت داشت و با 4 هزار و 925 ثبت فروش به ارزش 3 میلیارد و 107 میلیون و 985 هزار و 500 ریال، توانست پاسخگوی طالبان کتاب باشد.

به گفته وی، استقبال در این دوره به حدی بود که اغلب واحدهای مشارکت‌کننده با وجود شارژ مجدد، تمام اعتبار خود را جذب کردند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: افزایش 5 درصدی تخفیف در این دوره، به سبب افزایش قیمت کتاب اتفاق افتاد و با وجود اینکه پیش از طرح هم نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد، استقبال بسیار مطلوبی را ازسوی یاران کتاب شاهد بودیم که نشان می‌دهد حمایت‌ها بازخورد مناسبی را در پی داشته است.


وی ضمن قدردانی از مسئولان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: طرح‌های حمایتیِ فصلی، پیش و بیش از مؤلفان، ناشران و کتابفروشان، به نفع علاقه‌مندان کتاب و درصدد ارتقاء سرانه کتابخوانی است؛ بر همین اساس، ما نیز اعتبارات فرهنگی خود را تا سقف ممکن در این راستا صرف می‌کنیم چرا که این اتفاق مبارک در واقع نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می‌شود.                                                                                                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها