جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
دومین کتابخانه عمومی اسفراین افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با بهره‌برداری از دومین کتابخانه عمومی شهری اسفراین، فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان با رشد ۷۴ درصدی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان شمالی، حسین فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در آیین افتتاح کتابخانه اسفراین که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صبح پنجشنبه (6 شهریورماه) برگزار شد، به خبرنگار ایبنا گفت: با بهره‌برداری از کتابخانه عمومی اسفراین با 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا و ظرفیت استفاده 150 نفر به‌صورت همزمان، اسفراین دارای 2 باب کتابخانه عمومی شهری و رشد فضای کتابخانه‌ای 74 درصدی می‌شود.

وی افزود: این پروژه استانی با اعتباری بالغ بر  55 میلیارد ریال که 50 میلیارد ریال آن از محل سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و 5 میلیارد ریال آن از محل سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی بوده، به بهره‌برداری رسید.

حسین فرخنده بیان کرد: با افتتاح این کتابخانه، فضای کتابخانه‌ای اسفراین از 2974 به 5174 مترمربع رسیده که ۷۴ درصد رشد داشته و زمینه اشتغال هشت نفر هم به‌صورت مستقیم فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: با توجه به اینکه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها از سوی اداره‌کل صورت می‌گیرد، دومین کتابخانه عمومی اسفراین از امروز به‌طور رسمی برای بهره‌برداری و استفاده مردم فرهنگ‌مدار این شهرستان به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور، تا پایان سال سه پروژه شهری دیگر شامل مجتمع‌های فرهنگی هنری جاجرم و فاروج و فاز دوم کتابخانه مانه و سملقان نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

در آیین افتتاحیه دومین کتابخانه شهری اسفراین که صبح پنجشنبه (6 شهریورماه) برگزار شد، حسین‌پور؛ نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و  شهردار شهرستان اسفراین نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها