سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
دست‌نوشته «نيوتن» در حراجی

دست‌نوشته ا‌ي كمياب‌ که «اسحاق نیوتن» دانشمند بریتانیایی برای آخرین کتابش نوشته بود، به حراج گذاشته مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا) به نقل از آرت‌‌كالكشن، این دست نوشته که خطاب به خدا نوشته شده و بخشی از مجموعه «روی دیویدز» است، قرار است در حراجی «بن‌هامس» لندن که 29 مارس (9 فروردين) برگزار می شود، ارائه شود. 

در این دست نویس که پيش‌بيني مي‌شود 40 تا 50 هزار پوند قیمت داشته باشد، «نيوتن» كه بيشتر برای دستاورد‌هايش در زمينه علوم و رياضيات به شهرت رسیده، به معارف مذهبي و الهيات توجه کرده است. از سال 1991 که مجموعه عظيمي از دست نوشته های نیوتن در زمينه الهيات در دانشگاه بيت‌المقدس کشف و در دسترس عموم قرار گرفت، علاقه او به این مباحث مورد توجه قرار گرفته است.

در اين دست‌نوشته‌ که عنوان آن «پرسشی درباره پرهیز از خون» است و یکی از متخصصان آکسفورد آن را از مهم ترین نوشته های نیوتن در زمینه علوم مذهبی نامیده، او به بررسی 7 حکم درباره پسران نوح می پردازد که خودداري از كفر، شرك، قتل و دزدي و به ویژه خوردن خون از جمله آنهاست. 

این حراجی در 40 سال اخیر بی نظیر توصیف شده و حدود 500 کتاب گمشده، دست نویس های نایاب، نامه و پرتره در آن عرضه می شود.

«اسحاق نيوتون» (1727 - 1643) فيزيک‌دان، رياضي‌دان، فيلسوف و کيمياگر انگلیسی در سال 1678 ميلادي شاهکار خود با عنوان «اصول رياضي فلسفه طبيعي» در زمینه نیروی جاذبه زمین و علم مکانيک کلاسيک را مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها