یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
مراسم سالروز درگذشت آتشی برگزار می‌شود

پنجمین مراسم سالروز درگذشت منوچهر آتشی پنج‌شنبه(27 آبان) با حضور حافظ موسوی، سیدقاسم یاحسینی و دیگر علاقه‌مندان بر سر مزار این شاعر برگزار می‌شود.

سینا برازجانی، دبیر انجمن اهل قلم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امسال مراسم سال روز درگذشت منوچهر آتشی بنابر دلایلی به صورت کنگره برگزار نمی‌شود.

وی درباره این دلایل تشریح کرد: یکی از علت‌های این امر مشکلات مالی و نبود بودجه مناسب برای برگزاری کنگره‌ای باشکوه و در حد آتشی است. از سوی دیگر ترجیح دادیم زمان برگزاری کنگره آتشی را وابسته به زمان مرگ این شاعر نکنیم. بلکه در هر زمان دیگری به صورت کنگره و یا جایزه شعر آتشی برگزار شود.

برازجانی درباره مراسم پنجمین سال درگذشت آتشی اظهار داشت: این مراسم توسط انجمن اهل قلم بوشهر و با حضور موسوی، شاعر و یاحسینی، مورخ بوشهری بر سر مزار آتشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم موسوی و همچنین یاحسینی نیز درباره تاریخ در شعر آتشی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. اجرای موسیقی، شعرخوانی و پخش فیلم از دیگر بخش‌های این برنامه هستند.

منوچهر آتشی ۲ مهر سال ۱۳۱۰ در دهرود شهرستان دشتستان بوشهرمتولد شد. وی شاعر و مترجم معاصر و از آخرین شاگردان نیما یوشیج بوده است.

آتشی پس از اتمام دوره دانشسرای مقدماتی در شیراز ، چندسالی به آموزگاری پرداخت و در سال ۱۳۳۹ ‬به تهران آمد. در دانشسرای عالی به تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی رشته ‌زبان و ادبیات ‌انگلیسی فارغ‌التحصیل شد.

از جمله آثار او می‌توان مجموعه شعرهای «آهنگ دیگر»، « آواز خاک»، « دیدار در فلق»، «بر انتهای آغاز»، «وصف گل سوری» و «گندم و گیلاس» و ترجمه‌هایی با عنوان‌های «فانتامارا» اثر اینیاتسیو سیلونه، «جزیره دلفین‌های آبی‌رنگ»، «مهاجران» و «دلاله» را نام برد.
آتشی، یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ درسن ۷۴ سالگی در بیمارستان سینای تهران بر اثر ایست قلبی درگذشت و در زادگاهش بوشهر به خاك سپرده شد. او چند روز قبل از مرگش در مراسم چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار ادبیات معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط