دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
روايت عاشورا در ترجمه نفسُ‌المهموم

«حماسه كربلا؛ ترجمه نفسُ‌المهموم» عنوان اثري از «شيخ عباس قمي(ره)» با ترجمه علامه ابوالحسن شعراني(ره) مقتلي جامع درباره شهادت سومين پيشواي شيعيان(ع) به شمار مي‌آيد. اين كتاب را نشر قائم آل محمد(عج) به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، اين كتاب مقتل سالار شهيدان‌، حضرت ابا‌عبدالله‌الحسين(ع) است كه به زبان عربي فصيح نوشته شده است.

مولف درباره اين كتاب گفته است: «مدارك و مآخذ خود ر‌ا از كُتب معتبر‌ه فراهم كرده‌ام كه بر آنها اعتماد بايد كرد و بدان‌ها استناد بايد جست.»

ترجمه كتاب نفس المهموم با عنوان حماسه كربلا با پيشگفتار و مقدمه مترجم و مولف آغاز مي‌شود و شامل پنج باب و چهل‌ و سه فصل به ترجمه علامه شعراني است. اين اثر سال گذشته توسط دو ناشر و با عناوين مختلف به چاپ رسيد كه هر دو اثر نقايصي داشتند كه در نشر اين اثر با تصحيح‌هاي صورت گرفته، آن نقايص برطرف شدند.

در باب دوم اين كتاب ذكر وقايع پس از بيعت مردم با يزيدبن‌معاويه تا هنگام شهادت حضرت سيدالشهداء(ع) جاي دارد. در بخشي ديگر مطالبي در ذكر فرزندان امام‌حسين(ع)، زوجات آن حضرت، فضيلت‌ زيارت، ستم خلفا بر قبر شريف اباعبدالله‌الحسين(ع) و ورود و خروج مختار به كوفه آمده‌اند كه براي راويان، مداحان و محققان مطالب جالب توجهي را بيان مي‌كند.

سومين چاپ كتاب «حماسه كربلا؛ ترجمه نفسُ‌المهموم» سال 1389 توسط انتشارات قائم ‌آل‌محمد(عج) در شمارگان 5000 نسخه، 560 صفحه و بهاي 78000 ريال توسط مركز پخش كتاب پكتا به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها