شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷
برگزاری مسابقه کتابخوانی «انسان کامل» در قم

پنجمین مسابقه کتابخوانی «به سوی روشنایی» از کتاب انسان کامل اثر شهید مرتضی مطهری به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار می‌شود.\

مديركل كتابخانه‌هاي استان قم با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: این مسابقه با هدف بررسی ویژگی‌های انسان کامل از نظر اسلام و مقایسه با سایر مکاتب برگزار مي‌شود. راه‌های شناخت انسان کامل از نظر اسلام، لزوم هماهنگی در رشد ارزش‌های انسانی، اوصاف حضرت علی(ع)، سلوک انسان کامل، اجمال نظریات مکاتب مختلف در مورد انسان کامل و نقد و بررسی آن از جمله مباحثی است که شهید مطهری به آن توجه دارد. 

علي فريدوني در معرفي كتاب «انسان كامل» افزود: این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های شهید مطهری در ماه مبارک رمضان سال 1353 است.  شهید مطهري در این کتاب آشکار می‌كند که اسلام یک دین جامع و انسان کامل، فردي است چند بعدی که همه دستورات این مکتب الهی را به طور هماهنگ اجرا می‌كند. 

وي خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پایان شهریورماه به کتابخانه‌های عمومی استان قم یا به نشانی اینترنتی http://qompl.ir مراجعه كنند. هر ماه يك مسابقه بزرگ كتابخواني از سوي اين اداره كل به نام «به سوي روشنايي» برگزار مي‌شود. 
 
خبر ديگر از قم اين‌كه، حسن عبدلي، مسوول كتابخانه نابينايان آيت‌الله خامنه‌اي از تجهيز اين مركز به اتاق آگوستيك خبر داد و گفت: براي تولید کتاب‌های گویا یک اتاقک آگوستیک در اختیار کتابخانه نابینایان قرار گرفته است. اكنون این کتابخانه با داشتن  2200 عنوان کتاب گویا به 245 عضو خدمت‌رساني مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها