شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۹
تجهيز كتابخانه ملي گرجستان با كتاب‌هاي فارسي

رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جريان بازديد از کتابخانه ملی جمهوری گرجستان، 150 جلد کتاب به كتابخانه ملي گرجستان اهدا كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ضمن بازديد از محل کتابخانه ملی جمهوری گرجستان، 150 جلد کتاب با موضوعات ایرانشناسی، هنر، تاریخی، ادبی و دیوان اشعار به اين کتابخانه اهدا كرد تا در بخش شرق‌شناسی اين كتابخانه از آنها استفاده شود. 

همچنين تهیه فیلم مستند «امام روح‌الله خمینی(ره)» به زبان آلبانیایی از ديگر فعاليت‌هاي وابسته فرهنگي كشورمان در آلباني است كه همزمان با بیستمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) انجام شد.

اين فیلم مستند 30 دقیقه‌ای به زبان آلبانیایی و در زمينه سیره عملی این شخصیت بزرگ تاریخ معاصر ایران و جهان است كه به صورت لوح فشرده و به همت بنیاد فرهنگی سعدی شیرازی عرضه مي‌شود. 

این مستند تاریخی که با رویکرد معرفی شخصیت امام خمینی(ره) برای مخاطب غیر ایرانی و قابل نمایش در محافل و مناسبت‌های عمومی و شبکه‌های تلویزیونی به زبان آلبانیایی آماده شده است، در نوع خود از جمله آثار دقیق و در عین حال هدفمند در شیوه معرفی امام خميني(ره) و پوشش دهنده کلیات وقایع مهم دوران حیات ایشان است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط