یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵
همایش امام خميني(ره) همراه با نمايشگاه كتاب

رايزني فرهنگی سفارت ایران در آستانه بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) از برگزاری همایش «امام خميني(ره) و انديشه هم‌گرايي دين و سياست و رد نظريه سکولاريسم» همراه با توزيع كتاب 13 خردادماه در سالن کنفرانس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، محمدعلی بصیری، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سنگال، ضمن اعلام برنامه‌های مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، به برپایی چهار کارگاه مناظره و گفت‌وگو اشاره كرد.

وي افزود: برگزاري كارگاه‌هاي «بررسی اندیشه و نظریات ضد اسلام در قالب تفکرات جمهوریت»، «رژیم حقوقی و دولت با تأکید بر نظر امام خمینی(ره)»، «آموزش اسلامی در برابر دیگر سیاست‌های آموزشی با تأکید بر نظر بنيانگذار جمهوري اسلامي» و «تصوف و عرفان اسلامی، عامل و حدت مسلمانان‌، از منظر امام خمینی(ره)» از جمله اين برنامه‌ها هستند.

بصیری، مباحث «اسلام در برابر لائیسیته و جهانی‌شدن؛ انقلاب اسلامی مدلی مرجع برای کشورهای اسلامی با تأکید بر نظر امام خمینی(ره)» و همچنين نشستي عمومی با شرکت علما، مقامات دولتی، شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی، دانشجویان و نخبگان دانشگاهی، نماینده فرقه‌های مختلف مذهبی و علاقه‌مندان به امام خميني(ره) همراه با سخنرانی برخی مقامات دولتی و فرهنگی سنگال را از ديگر برنامه‌هاي اين رايزني برشمرد.

وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، برگزاری نمایشگاه کتاب، پوستر و عکس در بخشی از سالن کنفرانس، توزیع کتاب، جزوه و لوح فشرده در ميان شرکت‌کنندگان در زمينه نظرات و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، چاپ مقالات در جراید درباره مراسم و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و همچنين میزگرد و مصاحبه رادیو و تلویزیونی قبل از برگزاری مراسم را به عنوان فعاليت‌هاي ويژه اين مراسم ياد كرد.

همایش «امام خميني(ره) و انديشه هم‌گرايي دين و سياست و رد نظريه سکولاريسم» از سوي رايزني فرهنگي ايران، سيزدهم خرداد ماه در سالن کنفرانس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار در سنگال برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها