سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۸
برنامه‌هاي سالگرد ارتحال امام (ره) در جهان

همزمان با بیستمین سالگرد ملكوتي ارتحال امام خمینی(ره)، بنيانگذار انقلاب اسلامي، برنامه‌هاي مختلفي از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي بوسني، اتيوپي، هند، آذربايجان، بلغارستان، پاكستان، تركيه، سنگال و قطر برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به مناسبت بيستمين سالگرد رحلت بنيا‌گذار انقلاب اسلامي، برنامه‌هاي گوناگوني در رايزني‌هاي ايران در كشورهاي مختلف انجام مي‌شود.

رايزني‌هاي ايران برنامه‌هاي گوناگوني را به اين مناسبت برگزار خواهند كرد كه اهم برنامه‌هاي مرتبط با حوزره كتاب و كتابخواني آنها به شرح زير است: 

بوسني
از جمله برنامه‌هاي رايزني ايران در «بوسني» مي‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب و تصاویر حضرت امام خميني(ره) و همچنین نمایش فیلمي با عنوان «سیره عملی امام روح ا...» به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه رایزنی فرهنگی اشاره كرد. 

برگزاری مسابقه علمی در دبیرستان «پروا بوشناچکا گیم نازیا» به همین مناسبت و سخنرانی در مدرسه اسلامی «بهرام بیگ توزلا» درباره شخصیت امام خميني(ره) از ديگر برنامه‌هاي اين رايزني‌اند. 

اتيوپي
برگزاری مسابقه چهار جوابی از كتاب «وصیت نامه‌الهی و سیاسی امام خميني(ره)» در روز سمینار، تهیه جزوه‌ای به زبان امهری از ابعاد زندگی آن حضرت براي اهدا به مدعوین، درج حداقل دو مقاله تمام صفحه در مطبوعات کشور مذكور در زمينه شخصیت روحانی آن حضرت، از برنامه‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اتيوپي‌اند.

هند  
 از برنامه‌هاي وابستگي فرهنگي و مركز تحقيقات فارسي در دهلي‌نو مي‌توان سمينار آشنايي با ادبيّات معاصر و عارفان امام خميني(ره)، سفر هفت تن از اديبان و شاعران ايران با همکاري مؤسسة تنظيم نشر و آثار حضرت امام خميني(ره) به ‌هند و برگزاري برنامه ادبي در روزهاي 14 و 15 خردادماه در رايزني فرهنگي و دانشگاه دهلي نو را نام برد.

آذربايجان
برگزاري کنفرانس بررسی آرا و اندیشه‌های حضرت امام(ره) در شهر باکو در چهاردهم خرداد، ارایه فراخوان مقاله با 20 عنوان موضوع و ارسال آن به مراکز مرتبط، دعوت از شخصیت‌ها، اندیشمندان و دوستداران انقلاب اسلامی براي حضور در کنفرانس، ارایه برخی از مقالات منتخب از سوی نویسندگان در برنامه و انجام سخنرانی برخی از شخصیت‌های شناخته شده جمهوری آذر بایجان در این کنفرانس از فعاليت‌هايي‌اند كه در آذربايجان به مناسبت بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) انجام خواهند شد.

بلغارستان
درج مقاله‌ای با عنوان «بررسی آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در حوزه اخلاق و سیاست» از استاد دکتر «تئوفانوف» اسلام‌شناس و محقق بزرگ بلغاری، درج مقاله‌ای در فصلنامه فرهنگی «سخن امروز» درباره آرا و اندیشه‌های آن امام راحل از برنامه‌هاي مراسم بیستمین سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در كشور بلغارستان است.

پاكستان (لاهور) 
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاكستان علاوه بر برگزاري نمايشگاهي از كتاب به مناسبت بيستمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، سمینار اندیشه‌های آن حضرت امام(ره) را با عنوان «احیاگر وحدت اسلامی در جهان» در روز سه شنبه (12 خرداد) برگزار مي‌كند.

تركيه (آنكارا)
مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) روز پنجشنبه 14 خرداد در خانه فرهنگ ایران همراه با نمایشگاه کتاب و عکس از امام راحل در مرکز آموزش رایزنی برپا خواهد شد.

سنگال
از جمله اقدامات رايزني فرهنگي ايران در سنگال مي‌توان به برگزاري مسابقه كتابخواني از وصيت‌نامه حضرت امام خميني(ره) و اطلاع‌رساني از دو هفته گذشته از طريق نيوزلتر نمايندگي، ارسال خبر برگزاري مسابقه به بيش از 20 خبرگزاري و مطبوعات كثيرالانتشار و همچنين انتشار وصيتنامه ايشان در وب سايت نمايندگي اشاره كرد.
 
بازنگري 10 كتاب منتشر شده درباره شخصيت حضرت امام خميني(ره) به زبان بنگالي و انتخاب دو كتاب براي تكميل اطلاعات ارايه شده و چاپ مجدد آنها از ديگر اقداماتي‌اند كه در مراسم بزرگداشت امامخميني(ره) انجام خواهد شد.

قطر
رايزني فرهنگي ايران در كشور قطر نيز با برپايي نمايشگاه کتاب و نمايشگاهي از عكس با عنوان «امام خمينی(ره) در آينـه تصـوير» مراسم بزرگداشت سالگرد اين امام راحل را در سالن اجتماعات سفارت ايران در قطر برگزار مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط