چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
چهار روستای خراسان رضوی در جمع فینالیست‌های جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

سه روستای برزنون، بشرآباد و احمدآباد از توابع نیشابور و نیز روستای عارف‌آباد از توابع کاشمر، جواز ورود به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور ۴ روستای این استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از حضور ۵۵ روستای سطح کشور در مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.
 
وی در ادامه ضمن تبریک به اهالی دوستدار کتاب سه روستای برزنون، بشرآباد و احمدآباد شهرستان نیشابور و همچنین روستای عارف آباد از کاشمر که توانستند جواز ورود به مرحله نهایی را از آن خود کنند، افزود: هیئت داوران این جشنواره در مرحله اول ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند. داوران مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۱۳ اثر راه‌یافته به این مرحله، ۵۵ روستا و منطقه عشایری از ۲۰ استان را بر اساس شاخصه‌های مشخص، به ‌عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

وی در ادامه گفت: در مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب و ۱۵ روستا نیز به عنوان روستاهای شایسته تقدیر و یک روستا به عنوان برگزیده استمرار، انتخاب خواهند شد و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب، جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها