چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
100 روز؛ 100 داستان؛ 100 کشور

پروژه‌ اجرای ۱۰۰ قطعه‌ نمایشی براساسِ کتابِ داستان‌های دکامرون نوشته‌ «جووانی بوکاچیو» نویسنده‌ ایتالیایی که در قرن ۱۴ میلادی می‌زیسته از سوی کشور رومانی به انگیزه‌ اتصالِ کشورها و هنرمندانِ تئاتر با شعار «امید جهانی» در روزهای کرونازده راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایران تئاتر، کتاب دکامرون حاوی 100 قصه‌ کوتاه است که به شیوه‌ هزار و یک شب نگاشته شده‌است. این پروژه از سوی بزرگترین تئاتر رومانی National Theatre Craiova با همکاری کارگردانان 100 کشور جهان از چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 آغاز می‌شود و هر روز به یک کشور اختصاص دارد.
 
«مهرداد رایانی مخصوص»، نویسنده و کارگردان تئاتر کشورمان روز دوشنبه آینده ساعت 21:30 نمایش خود را به شکل پخش زنده در پلت‌فرم پیش‌بینی‌شده https://hektomeron.com/   به‌طور زنده ارائه خواهد کرد. داستان نخست از بخش هشتم، قطعه‌ای است که روایت آن را گروه رایانی برعهده دارد. «رومانیتا یونسکو» به عنوان بازیگر، رایانی را همراهی می‌کند.
 
100 کارگردان از 100 کشور جهان با 100 بازیگر از کشور رومانی،‌ 100 قطعه‌ نمایشی را در 100 روز به شکلِ پیاپی ارائه خواهند کرد. طول هر قطعه‌ نمایشی 14 دقیقه خواهد بود. 34 نیروی فنی و هنری دیگر (صحنه، نور، لباس، گریم و...)‌ از کشور رومانی، تمامِ 100 گروه نمایشی را برای آماده‌سازی پشتیبانی می‌کنند. کارگردانانِ کشورهای مختلف، تمامِ‌ تمرین‌ها با بازیگران و مراحلِ آماده‌سازی نمایش‌های خود را به شکل آنلاین و مجازی انجام داده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها