چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
‌مشکلات حوزه چاپ محدود به ایام کرونا نیست

برگزیده پنج دور متوالی جشنواره ملی چاپ گفت: ما در شرایط تحریم هستیم که خود مشکلات را چندین برابر می‌کند و کنترل برخی موارد از دست ما خارج است. در حال حاضر به خاطر بیکاری و افزایش دستمزدها تنها می‌توانیم انتظاراتمان را پایین بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره چاپ، سعید شکوهی کتابچی، مدیرعامل چاپ و بسته‌بندی اندیشه برتر درباره برگزاری این دوره از جشنواره چاپ گفت: برگزاری جشنواره از نظر داخلی تاثیر زیادی دارد چون چاپخانه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند به استاندارد مطلوبی برسند تا بتوانند در جشنواره شرکت کنند.
 
وی ادامه داد: به‌عبارت دیگر، برگزاری جشنواره دید و بازدیدی بین همکاران این حوزه است. هرچند در حال حاضر به خاطر وضعیت کنونی کارهای صادراتی بسیار کم شده، ولی همچنان برای چاپخانه‌های درجه یک حضور در جشنواره اهمیت دارد و چاپخانه‌های ممتاز در این جشنواره توانایی‎هایشان را به رخ هم می‎کشند. وقتی رقابتی در این سطح از کیفیت شکل می‎گیرد مطمئنا حوزه چاپ نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و من و همکارانم برای ارائه کارهای مطلوب‌تر در بازار تلاش بیشتری می‌کنیم. ما بی‌صبرانه منتظر برگزاری جشنواره هستیم.
 
شکوهی با اشاره به مشکلات کنونی صنعت چاپ گفت: ‌مشکلات این حوزه تنها به ایام کرونا محدود نمی‌شود. ما در شرایط تحریم هستیم که خود مشکلات را چندین برابر می‌کند و کنترل برخی موارد از دست ما خارج است. در حال حاضر به خاطر بیکاری و افزایش دستمزدها تنها می‌توانیم انتظاراتمان را پایین بیاوریم.
 
این فعال حوزه چاپ ادامه داد: قیمت دستمزد چاپ همراه با تورم افزایش پیدا نکرده و به نوعی نارقابتی در بازار چاپ به‌وجود آمده‌است؛ زیرا میزان کار کم شده و برخی همکاران عزیزمان در رقابت ناسالم قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند بسیاری از کارها را با کمترین سود و گاهی با ضرر فقط برای حفظ مشتری و بخش کوچکی از بازار انجام دهند. این موضوع بسیار بد است و لطمه شدیدی به حوزه چاپ می‌زند.
 
سعید شکوهی کتابچی، مدیرعامل چاپ و بسته بندی اندیشه برتر است که در پنج دوره متوالی از جشنواره ملی چاپ در بخش‌های مختلف مقام اول را کسب کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها