چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
«بچه‌های فرات»؛ ماجرای عزم چند نوجوان برای حضور در کربلا

کتاب «بچه‌های فرات» یکی از یازده کتابی است که در طرح «سفیر حسین» در مساجد و هیئات معرفی و ترویج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) لیلا قربانی در داستان بلند «بچه‌های فرات» ماجرای نوجوانانی را روایت می‌کند که آوازه امام حسین(ع) و عزیمت او به کوفه به گوششان خورده و می‌کوشند در زمره یاران او باشند. آن‌ها شنیده‌اند که دعوت‌کنندگان امام(ع) حالا پشت او را خالی کرده‌اند. داستان از تردید بزرگترها می‌گوید و از ترس‌ها و طمع‌هایشان، از عزم نوجوانان پاک‌سرشت می‌گوید و از شجاعت و همدلی‌شان. با خواندن این داستان بلند بهتر می‌توانید بفهمید چه شد که ترس و تردید‌ها بر همراهی با سیدالشهداء اثر گذاشت و چگونه شعور چند نوجوان باعث میل آن‌ها برای حضور در کربلا شد.

این داستان از زاویه متفاوت، فاجعه کربلا در سال 61 هجری را روایت می‌کند؛ چند نوجوان که روزگار خود را با سرگرمی‌ها و ماجراجویی‌های نوجوانانه می‌‎گذرانند، در روزهایی که خبر سفر امام حسین علیه‌السلام و یارانش به کوفه منتشر شده است، مقابل دوراهی مهمی قرار می‌گیرند. دست آخر و با پشت سر گذاشتن ماجراهایی، هر کدام راه خودش را در تقابل سپاه یزید با کاروان امام حسین علیه‌السلام بر می‌گزینند.

نویسنده در خلق داستان بچه‌های فرات از منابع مرجع تاریخی استفاده کرده است تا تصویر قابل اطمینانی از وقایع تاریخی که ضمن داستان روی می‌دهند ارائه دهد.

کتاب «بچه‌های فرات» یکی از یازده کتابی است که در طرح «سفیر حسین» در مساجد و هیئات معرفی و ترویج خواهد شد. 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها