چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴
نسخه جديدي از ترجمه قرآن بر اساس تفسير‌الميزان

مركز فرهنگ و معارف قرآن‌كريم با همكاري نشر معارف نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری، چاپ جديد ترجمه و تفسير قرآن‌كريم را بر اساس تفسير‌الميزان منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدصادق يوسفي‌مقدم‌ مسوول مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اين ترجمه جديد كه همراه با شرح و توضيح است به كوشش حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدرضا صفوي، محقق مركز فرهنگ و معارف قرآن صورت گرفته‌است.
 
وي در مورد اهميت و ضرورت نگارش اين ترجمه ابراز داشت: نياز به تفسيري مختصر از قرآن و ارائه معارف آن به زبان فارسي كه همه اقشار جامعه توان و فرصت بهره‌مندي از آن را داشته باشند، كاملا احساس مي‌شد و همين نياز موجب انتشار اين اثر شد.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمين يوسفي مقدم درباره ويژگي‌هاي اين اثر تصريح كرد: اين ترجمه تلاشي است تا مفاهيم و برداشت‌هاي تفسيري علامه طباطبايي به گونه‌اي خاص در اختيار عموم علاقه‌مندان قرار گيرد.
 
وي با اشاره به اين‌كه محققان مركز فرهنگ و معارف قرآن پس از انجام تحقيقات اين ترجمه را در دو بخش «معاني آيات» و «شرح‌ها و نكته‌ها» تدوين كردند،‌ خاطرنشان كرد: در بخش نخست ترجمه آيات آميخته با تفسير‌الميزان، ارائه شده‌ و در بخش دوم حقايق و معارف الهي در اصول، فروع، عقايد و اخلاق، تاريخ و مانند آن كه علامه طباطبايي به ‌مناسبت آيات قرآني در الميزان مطرح كرده‌اند، تلخيص و به زبان پارسي برگردان شده‌اند. 

مسوول مركز فرهنگ و معارف قرآن يادآور شد: اين اثر در دو قطع جيبي و رحلي چاپ شده كه در چاپ جيبي براي سهولت خوانندگان تنها به ترجمه بسنده شده و توضيحات روايي و ساير نكته‌ها در اين چاپ حذف شده‌ا‌ند. 

قطع جيبي اين ترجمه در 1028 صفحه، شمارگان ده هزار نسخه ‌‌و قطع رحلي آن در 613 صفحه تدوين شده كه در هر صفحه آيات قرآني همراه با ترجمه و بیان نكته‌هاي تفسيري آن قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها