دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۰
کتابخانه‌ها بايد در دسترس مردم باشند

به اعتقاد "رابعه اسکویی" بازیگر سینما، اگر در تمامی مناطق شهر تهران کتابخانه در دسترس علاقه‌مندان باشد، ديگر خرید کتاب به یک سفر درون شهری نیاز ندارد.\

"اسکویی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به راهکارهای موجود برای افزایش میزان مطالعه در کشور، اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه به زمينه هاي مختلفی از جمله در دسترس بودن کتابخانه ها در نقاط مختلف شهر و حمایت رسانه ملی از نویسندگان، ناشران و مترجمان در معرفي كارهايشان بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به كمبود کتابخانه در همه مناطق شهري و نيز در دسترس نبودن همه آنها، علاقه‌مندان به حوزه نشر باید برای خرید کتاب مسافت زیادی را طی کنند تا خود را به محدوده خیابان انقلاب برسانند كه اين نيز خود مي تواند دليلي براي كاهش يافتن ميزان علاقه مندي و مطالعه كتاب باشد. 

این بازیگر سینما در ادامه با اشاره به بحث آموزش در حوزه کتاب و کتابداری، یادآور شد: در تلویزیون مجموعه برنامه های متنوعی در قالب فیلم و انیمیشن برای آموزش راهنمایی و رانندگی تهیه، تولید و از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود؛ اما طی سال‌های گذشته به ندرت برنامه ای برای گسترش فرهنگ مطالعه ساخته شده است.

وی گفت: همانطور که بستن کمربند ایمنی با تبلیغات گسترده و متنوع به یک عادت و فرهنگ تبدیل شده است، کتاب نیز می تواند با حمایت مدیران شبکه و برنامه‌سازان جایگاه خاصی نزد مخاطبان داشته باشد.
فیلم‌های زن بدلي، سوغات فرنگ، چپ‌دست، سرتو بدزد رفيق، شاخه‌گلي براي عروس، عروس فراري، ماجراهاي اينترنتي، تارزن و تارزان و يكي بود يكي نبود از جمله آثاری هستند که "رابعه اسکویی" در آنها بازی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط