سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵
«تجلی عبودیت در واقعه کربلا»؛ مجموعه‌ای تدوین‌یافته از برخی آثار مکتوب و معتبر درباره حرکت امام حسین(ع)

کتاب «تجلی عبودیت در واقعه کربلا» اثر ابوالفضل وحیدی صدر، مجموعه‌ای تدوین‌یافته از برخی آثار مکتوب و معتبر درباره حرکت امام حسین (ع) و واقعه کربلاست و نویسنده با مقایسه آن آثار با یکدیگر و ریشه‌یابی اختلافات و رفع آنها، واقعه کربلا را به زبانی ساده و مستند بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجلی عبودیت در واقعه کربلا» اثر ابوالفضل وحیدی صدر از سوی انتشارات «دلیل ما» روانه بازار نشر شده است.

این کتاب مجموعه‌ای تدوین‌یافته از برخی آثار مکتوب و معتبر درباره حرکت امام حسین (ع) و واقعه کربلاست و نویسنده با مقایسه آن آثار با یکدیگر و ریشه‌یابی اختلافات و رفع آنها، واقعه کربلا را به زبانی ساده و مستند بیان کرده است.
 
متن کتاب با ذکر ولادت امام حسین (ع) در مدینه آغاز شده و با گذری سریع از تاریخ، به ذکر وقایع دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) و پس از شهادت ایشان تا مرگ معاویه می‌پردازد. آغاز متن اصلی پایبندی امام حسین (ع) به صلح‌نامه برادر است تا سرانجام یزید به جانشینی معاویه می‌رسد و حرکت امام حسین (ع) به مکه و کربلا آغاز می‌شود. 

این مقتل به تمامی جزئیات این سفر نظر دارد و آن را به سبک گزارش تاریخی و با ذکر اتفاقات به صورت پی‌درپی نقل کرده است. آنچه در مدینه گذشت و آغاز سفر الهی سید‌الشهدا (ع)، پیمان‌شکنی کوفیان و سرکوب شیعیان، آنچه در مکه گذشت و حرکت به سوی عراق، آنچه در کربلا گذشت تا سحرگاه عاشورا، وقایع روز عاشورا و شهادت اصحاب، شرح جانبازی اهل بیت امام (ع) و شهادت آن حضرت و پس از شهادت، عناوین فصول اصلی این کتاب‌اند.



کتاب حاضر وقایع را تا پایان روز عاشورا ذکر کرده است. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به سادگی بیان و گزارشی بودن آن اشاره کرد. همچنین منابع و مستندات مطالب در پانوشت‌های کتاب ذکر شده است.

انتشارات «دلیل ما» کتاب «تجلی عبودیت در واقعه کربلا» اثر ابوالفضل وحیدی صدر را با شمارگان هزار و 500 نسخه در 568 صفحه به بهای 25 هزار تومان منتشر ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها