چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
نشست معاون فرهنگی وزیر ارشاد با مدیران کل ارشاد استان‌ها

نشست مشترک «سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور نیمه دوم مهرماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

«همایون امیرزاده» مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در اجلاس مدیران کل ارشاد استان‌ها  که هفته گذشته در تهران برگزار شد، رویکردها و سیاست‌های معاونت فرهنگی را به مدیران ارشاد استان‌ها ـ به عنوان پیشانی فعالیت‌های این وزارتخانه در استان‌های کشور ـ اعلام و ابلاغ کرد.

وی توضیح داد: در این نشست ضمن بیان انتظارات از سوی طرفین، بسته‌های حمایتی خود را به استان‌ها اعلام کردیم. اما بدون تردید بیان جزئیات فعالیت‌ها و انتظارات زمان زیادی را می‌طلبد. در این راستا نیمه دوم مهرماه نشست مشترکی میان معاون فرهنگی وزیر با مدیران کل ارشاد استان‌ها در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: این معاونت 5 تفاهمنامه همکاری با ارشاد استان‌ها منعقد کرده است؛ تفاهمنامه همکاری با موضوع «نمایشگاه‌های کتاب استانی»، تفاهمنامه همکاری استان‌ها با «بنیاد شعر و ادبیات داستانی»، «موسسه خانه کتاب»، «اداره کل چاپ» و تفاهمنامه همکاری ناظر بر حمایت‌های معاونت فرهنگی در حوزه‌‌های اهدای کتاب به استان‌ها، حمایت از کتاب‌های ارزشمند نویسندگان استانی، خرید کتاب‌های استانی و حمایت در برگزاری جشنواره‌ها و تجلیل مفاخر.

امیرزاده توضیح داد: در نشست نیمه دوم مهرماه که در مشهد برگزار خواهد شد، می‌کوشیم جزییات تفاهمنامه‌های 5 گانه مذکور را با هدف اجرایی شدن آنها بررسی کنیم. چرا که معتقدیم این تفاهمنامه‌ها در صورت محقق شدن به جریان‌سازی موثر در استان‌های کشور منجر خواهند شد.

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد افزود: در این نشست که 2 روز به طول خواهد انجامید، از ظرفیت‌ها و همکاری‌های حوزه مرتبط با ادارات ارشاد استان‌ها بهره لازم را خواهیم برد.

وی عنوان کرد: در دوره جدید فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی، حضور پُررنگ‌تری در استان‌ها خواهیم داشت. چرا که هم فرصتی برای بازدید از استان‌ها فراهم می‌شود و هم سطح تعاملات و ارتباطات معاونت فرهنگی با ادارات ارشاد استان‌های سراسر کشور ارتقا می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها