شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کاهش 15 پله‌ای چاپ کتاب‌های تاریخی و جغرافیایی

38 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا از شنبه تا چهارشنبه (23 تا 27 شهریورماه) در موسسه خانه کتاب ثبت شدند. این در حالی است که هفته پیش از آن 53 اثر در این حوزه منتشر شد و این میزان با کاهش 15 پله‌ای همراه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گزارش آماری هفته از شنبه تا چهارشنبه (23 تا 27 شهریورماه) منتشر شده از سوی بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب خبر از انتشار 38 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا در میان 896 اثر ثبت شده در بانک اطلاعات این موسسه دارد که سومین رده کمترین کتاب‌ها را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که هفته پیش از آن 53 اثر در این حوزه ثبت شده بود.

31 عنوان از این 38 اثر حوزه تاریخ و جغرافیا تالیفی و هفت عنوان ترجمه‌اند، 16 اثر برای نخستین‌بار منتشر و 22 عنوان نیز بازچاپ شده‌اند. 229 ناشر فعال در تهران 24 عنوان در حوزه تاریخ و جغرافیا منتشر کردند و در دیگران استان‌ها آثار به‌چاپ رسیده 14 عنوان است.

متوسط شمارگان این 38 عنوان یک‌هزار و 372 نسخه و متوسط صفحه‌های آن 300 صفحه است. در جمع‌بندی 896 اثر ثبت شده، متوسط شمارگان دو هزار و 333 نسخه و متوسط صفحه‌های آن‌ها رقم 243 صفحه است.

چاپ نخست «الماس‌های تاریخ (مصدق و دست‌نوشته‌های فاطمی)» به‌همت بهرام افراسیابی، «شرق ایران: گوشه‌ای از جنگ جهانی اول» نوشته «ویلیام ادموندرنجی دیکسون» با ترجمه محمود رفیعی، «تاریخ‌پژوهی در آسیب‌شناسی اخلاق ایرانی‌ها» به‌قلم عباسقلی غفاری‌فرد و «کوچ ژرمن‌ها در اروپا» نوشته «پتر آنس» با ترجمه علی رحمانی و مرضیه ذاکری از کتاب‌های منتشر شده در این مدت زمان هستند. 
 
چاپ دوم «ایران باستان» به‌قلم «ماریا بروسیوس» با ترجمه عیسی عبدی، چاپ چهاردهم «تاریخ جهانی: پیش از تاریخ تا قرن شانزدهم»، «تاریخ و تمدن مغرب» به‌قلم «حسین مونس» با ترجمه حمیدرضا شیخی، چاپ دوم «روزشمار تاریخ ایران: از سقوط ساسانیان تا ظهور سامانیان» به کوشش جواد هروی نیز از کتاب‌های تجدیدچاپی این هفته به‌شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها