شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
«زاغ مقلد» برای دومین بار بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست

رمان «زاغ مقلد» اثر سوزان کالینز که سومین جلد از سه‌گانه پرفروش «بازی‌های گرسنگی» است، به چاپ دوم رسید. این کتاب داستان مسابقه‌ای مرگبار است که تنها یک قانون در آن وجود دارد؛ بکش یا کشته می‌شوی!-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «زاغ مقلد» اثر سوزان کالینز با ترجمه شبنم سعادت بازچاپ شد.

وقایع داستان این کتاب در زمان آینده و در کشوری روی می‌دهد که پایتختی مرفه و ناحیه‌هایی فقیرنشین دارد و هرساله در آن مسابقه‌ای مرگبار برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که «بازی‌های گرسنگی» نام دارد و دختر و پسری که در قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند باید تا سرحد مرگ با هم مبارزه کنند.

سه‌گانه «بازی‌های گرسنگی» توانسته بود با پیشی گرفتن از مجموعه داستان‌های هری پاتر، به صدر جدول فروش کتاب‌های آنلاین و چاپی نیز برسد. این مجموعه شامل سه کتاب به نام‌های «عطش مبارزه» (Hunger Games)، «اشتعال» (Catching Fire) و «زاغ مقلد» (Mockingjay) است. «زاغ مقلد» حلقه سوم این سه‌گانه، در سال 2010 منتشر شد.

در بخشی از توضیح این کتاب آمده است: «برنده شدن مشهورت می‌کند. باخت به معنای مرگ حتمی است. در تصویری تاریک از آینده نزدیک، برنامه تلویزیونی واقعی و ترسناکی در حال رخ دادن است. دوازده پسر و دوازده دختر مجبورند در رویدادی زنده که ‹‹مسابقات عطش مبارزه›› نامیده می‌شود، ظاهر شوند. تنها یک قانون وجود دارد: بکش یا کشته می‌شوی. وقتی کتنیس اوردین شانزده ساله قدم پیش می‌گذارد تا جای خواهرش را در مسابقات بگیرد، آن را به چشم حکم مرگ می‌بیند اما کتنیس قبلا نیز در شرف مرگ بوده است. برای کتنیس تلاش برای زنده ماندن عادتی همیشگی است... نبرد نهایی کتنیس اوردین آغاز شده است. «اگر ما بسوزیم، شما هم با ما می‌سوزید.»

تاکنون آثاری مانند «نماد گمشده» دن براون، «عطش مبارزه» و اثر سوزان کالینز، «قدرت» راندا برن و «خدمتکار» نوشته کاترین استاکت با ترجمه سعادت راهی کتابفروشی‌ها شده‌اند. 

رمان «زاغ مقلد» نوشته سوزان کالینز با ترجمه شبنم سعادت، در 352 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 17 هزار و 700 تومان از سوی نشر افراز راهی کتابفروشی‌ها شده است.

این کتاب سال گذشته(1391) به بازار کتاب راه یافته بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها