چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
نابینایان ایتالیایی از بینایان بیشتر کتاب می‌خوانند!

در ایتالیا نابینایان و کسانی که در قدرت بینایی‌شان مشکلی وجود دارد، بیشتر از مردمی که از نظر بینایی هیچ مشکلی ندارند، کتاب می‌خوانند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه رپوبلیکا، آمار کتابخوانی نابینایان در ایتالیا سه برابر بالاتر از حد متوسط ملی است و متوسط کتابخوانی از سوی نابینایان و کم بینایان در این کشور 9 جلد کتاب در سال است.

این پژوهش که با همکاری دانشگاه «بیکوکای» میلان و انجمن ویرایشگران و اتحادیه نابینایان و کم‌بینایان انجام شده نشان می‌دهد 59.1% از کم‌بینایان و نابینایان در طول یک سال دست کم یک کتاب خوانده‌اند که این آمار برای افرادی که از بینایی کامل برخوردارند 46.8% است.

نابینایان ایتالیایی نسبت به دیگر افراد، از پشتکار بیشتری در زمینه کتابخوانی برخوردارند و در 31.3% از موارد هر روز یک کتاب برای خواندن باز می‌کنند.

این دسته از خوانندگان کتاب در ایتالیا، کتاب های دیجیتالی را به کتاب های نوشته شده با خط بریل یا کاراکترهای بزرگ شده ترجیح می‌دهند.

در زمینه ایجاد امکان بیشتر کتابخوانی برای خوانندگان نابینا در ایتالیا، پروژه‌ای با عنوان «کتاب‌های ایتالیایی قابل دسترس» با سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در رم راه‌اندازی شده تا کتاب‌های دیجیتالی را که می‌توانند با نرم‌افزار کار کنند، در اختیار نابینایان و کم‌بینایان قرار دهند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها