چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
چاپ پنجم «آفرینش فرم» به نمایشگاه رسید

چاپ پنجم کتاب «آفرینش فرم» نوشته جعفر اعرابی منتشر و در نمايشگاه كتاب ارايه شد. چاپ پیشین این اثر که یک منبع دانشگاهی برای دانشجویان رشته معماری است، پاییز 1391 روانه کتابفروشی‌ها شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اين كتاب شامل كليدواژه‌هایی درباره معماری و هنر است و به موضوعاتی نظير «چیستی فرم و فضای معماری»، «شناسایی فرآيندهای منجر به پيدايش فرم»، «عوامل تاثيرگذار در طرح فضا و فرم و عناصر شكل ‌دهنده آن» پرداخته شده است. 

نویسنده این کتاب را با همکاری کیمیا ایران شکوه و ثریا تفکر نوشته است. پيشگفتار كتاب به دو زبان فارسی و انگليسی است. همچنین نویسنده برای درک بهتر، تصويرهای بسياری را در كتاب در لابه‌لای مطالب آورده است. 

در بخشی از مقدمه نویسنده بر این کتاب می‌خوانیم: «دانشجویان با مطالب بسیاری مواجه هستند که به ویژه در ابتدا با آن فاصله بسیاری دارند و عموما با روش‌های آموزش پراکنده، محدود و نامدون مواجه می‌شوند و گاه مسایلی را طرح می‌کنند که برای عده‌ای آشنا، روشن و شفاف است، اما توضیحی در رابطه با آن نمی‌توانند ارایه کنند. این امر در مباحث فرم‌شناسی معماری تا جایی پیش می‌رود که گاه سلیقه جایگزین مباحث زیباشناسانه شده است... همه این موارد ما را بر آن داشت که در جهت پاسخ به پرسش‌های فوق به دنبال ایده‌های نوین، از آن مهم‌تر متدولوژی مناسبی جهت آموزش در طرح فرم و فضای معماری باشیم.» 

چاپ چهارم این کتاب در پاییز سال گذشته (1391) عرضه شده بود. نخستین انتشار این کتاب نیز در پاییز 1388 با شمارگان دو هزار نسخه و بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات حرفه هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت. 

چاپ پنجم «آفرینش فرم» نوشته جعفر اعرابی با شمارگان دو هزار نسخه، 240 صفحه مصور و بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات«کتابکده کسری» روانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است. 

این کتاب در غرفه انتشارات حرفه هنرمند واقع در شبستان راهروی 24 غرفه 41 به مخاطبان عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط