شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
عرضه آثار داستانی تازه نشر تیرگان در نمایشگاه کتاب

«آهسته گفت یادم نیست» نوشته غنچه وزیری و «دهانه‌های آتش»شامل بازآفرینی ده داستان از تاریخ بیهقی، نوشته روح‌الله مهدی‌پورعمرانی، دو اثر داستانی تازه انتشارات تیرگان هستند که در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زینب یزدانی، مدیر انتشارات تیرگان  گفت: مجموعه داستان «آهسته گفت یادم نیست» نوشته غنچه وزیری در 104 صفحه، با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای دو هزار و 800 تومان یکی از کتاب‌های جدید انتشارات ما برای نمایشگاه کتاب است.

یزدانی اضافه کرد: این کتاب هفت داستان کوتاه دارد. نیمه ناپیدای عکس، سبز ساکن، آهسته گفت یادم نیست، رقص روسری، کاش رُزها سفید نبودند، آبی رنگ پریده حوض و پر از رنگ، عنوان داستان‌های این مجموعه‌اند.

وی به دیگر مجموعه داستان نشر تیرگان اشاره کرد و گفت: «دهانه‌های آتش» بازآفرینی ده داستان از تاریخ بیهقی، نوشته روح‌الله مهدی‌پور عمرانی در 132 صفحه، با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای سه هزار و 500 تومان منتشر شده و از تازه‌های این انتشاراتی است.
 
مدیر نشر تیرگان افزود: داستان خشیخانه هرات، افشین و بودلف، سیل غزنین، سبکتکین و آهوبره، زندانی کوچک برای مردی بزرگ، امیر و ابن سماک، ابومظفر برغشی، ماجرای برادر کردن حسنک وزیر و سبکتکین و بره‌ی موسی، عنوان داستان‌های این کتاب هستند. 

در بخشی از مقدمه کتاب «دهانه‌های آتش» با عنوان «با تو می‌گویم» آمده است: «بیهقی در نوشتن حکایات و داستان‌ها، چنان ذوق هنری به خرج داده که خواننده گمان می‌کند با یک داستان‌نویس سروکار دارد. به عنوان نمونه داستان "سیل غزنین" هم ازنظر زبان نثر و هم نوع روایت و هنر تصویرسازی و نشان دادن، در حد اعلای نگارش قرار دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها