یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
عروس‌های کتاب ایرانی در راه آلمان

زیباترین کتاب‌های ایرانی در حوزه کودک و نوجوان برای شرکت در مسابقه «زیباترین کتاب جهان» راهی آلمان شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات شباویز، 25 عنوان كتاب با نامگذاری «کتاب زيبای ايرانی» برای شركت در مسابقه‌ زيباترين كتاب جهان راهی آلمان شدند. اين کتاب‌ها، همراه با زيباترين كتاب‌های كشورهای مختلف جهان در نمايشگاه كتاب لايپزيک به‌ نمايش گذاشته خواهند شد.
 
اين نمايشگاه كه از 14 تا 17 مارس 2013 برابر با 24 تا 27 اسفند ماه برگزار می‌شود. این در حالی است که نمايشگاه دیگر کتاب در این کشور، نمايشگاه كتاب فرانكفورت است كه از 9 تا 13 اكتبر 2013 برگزار می‌شود. در اين نمايشگاه، كتاب‌ها بر اساس موضوع گروه‌بندی می‌شوند و برای بازديدكنندگان به‌نمايش درمی‌آيند. در نمايشگاه لايپزيک كتاب‌ها در زير نام كشورها به‌نمايش گذاشته می‌شوند. 

25 عنوان کتاب برگزيده‌ ايرانی از انتشارات، نگار، قديانی، يساولی، عصر داستان، كتاب‌سرا و شباويز بودند. از آن گذشته، برای نخستين بار شماری از پديدآورندگان نيز كتاب‌های خود را برای نمايشگاه فرستاده بودند. آثار افشين بختيار از آن جمله بود كه در اين سفر به‌همراه كتاب‌های ناشران، به‌آلمان رفت.
 
پیش از این «بنياد هنر كتاب‌آرايی آلمان» از ناشران ایران برای شرکت در جایزه‌ «زیباترین کتاب» دعوت کرد‌ه بود.

انتشارات شباویز، نماينده‌ ملی «بنياد هنر كتاب‌آرايی آلمان» است و در سال 2012 ميلادی نيز عهده‌دار انتخاب «زيباترين كتاب» ايران برای شركت در اين مسابقه‌ جهانی شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط