دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
نخستین ایستگاه مطالعه «گِرمی» راه‌اندازی خواهد شد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی در استان اردبیل از راه‌اندازی نخستین ایستگاه مطالعه در این شهر خبر داد.-

محمدتقی اسعد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌اظهار کرد: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی که آذرماه امسال برگزار شد، قولی مبنی بر اهدای یک دستگاه ایستگاه مطالعه به کتابخوانان این منطقه داد.

وی ادامه داد:در نظر داریم این ایستگاه را با هماهنگی فرماندار گرمی در منطقه پرتردد شهر نصب کنیم. البته هنوز تجهیزات سخت‌افزاری این ایستگاه به اداره کتابخانه‌های شهرستان گرمی تحول داده نشده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی درباره دریافت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها گفت: دریافت و پرداخت سهم نیم‌درصد برای همه مسوولان ادارت کتابخانه‌ها و شهرداری‌های مناطق کشور مشکل‌ساز شده است و اداره کتابخانه‌های شهرستان گرمی نیز از این اتفاق مستثنی نیست.

وی افزود: برای دریافت سهم نیم‌درصد بارها به شهرداری مراجعه کردم اما چون شهرداری از درآمد مطلوبی برخوردار نیست و ما تاکنون موفق به دریافت کامل این سهم نشده‌ام. البته شهردار گرمی قول داده است که مبلغ قابل توجهی از مطالبات این اداره را پرداخت خواهد کرد تا بخش از مشکلات مالی این اداره حل شود.

اسعد بیان کرد: شهرستان گرمی در منطقه‌ای مرزی قرار گرفته است و نسبت به شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار، طولانی‌ترین مرز را با کشور جمهوری آذربایجان دارد اما این محدوده منطقه محروم و غیر درآمدزای مرزی به شمار می‌آید و کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: همچنین مالیات بر درآمد کالاهای گمرکی این منطقه نصف شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار است که تاثیر فراوانی بر کل درآمد شهرداری و سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط