شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
ربع قرن جهاد فرهنگی، نقطه عطفی براي نمایشگاه كتاب است

احمد عربلو، نویسنده کودک و نوجوان و عضو هیات مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان معتقد است پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» نقطه عطفی در تاریخ نمایشگاه است و می‌تواند برنامه‌هایی را برای پيشرفت نمایشگاه به دنبال داشته باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب تهران (ایبنا)، عربلو در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روزهای برگزاری این اتفاق فرهنگی را روزهایی شیرین برای اهالی کتاب و مخاطبان توصیف کرد و گفت: ۱۰ روز برپایی نمایشگاه کتاب، روزهایی شیرین و دوست‌داشتنی و زمان انس و الفت با کتاب، بهانه برای کتاب خریدن و کتاب خواندن و... است.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا کنون روند رو به رشدی را طی کرده و اقدامی عظیم است که با وجود ضعف‌ها و مشکلات به صورت کلی و در طول سال‌های برگزاری، موفق عمل کرده است.

نویسنده «وقتی آقای مدیر کارآگاه می‌شود» اضافه کرد: اگر بتوانیم نمایشگاه دایمی کتاب را در کشور داشته باشیم، می‌توان شاهد اتفاقات خوب نمایشگاه در طول سال بود.

عربلو برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به اطلاع‌رسانی بهتر، تدوین نقشه‌های دقیق‌تر از موقعیت مکانی نمایشگاه، ارتقای امکانات رفاهی چون پارکینگ و استراحتگاه و ارایه بیشتر بن‌ خرید کتاب به قشرهای مختلف اشاره کرد.

عضو هیات مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود، درباره پیام این دوره از نمایشگاه «ربع قرن جهاد فرهنگی»، گفت: به اعتقاد من این پیام می‌تواند نقطه عطفی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد و‌ کار‌شناسان مختلف باید با برنامه‌ریزی برای ادامه این جهاد فرهنگی طرح بدهند.

این نویسنده توضیح داد: به بیان دیگر، پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» خود می‌تواند برنامه‌هایی را برای نمایشگاه کتاب همراه داشته و آن را به جلو حرکت دهد. البته این بر عهده کار‌شناسان است که با توجه به همین مساله، اهداف رو به جلویی را برای نمایشگاه تبیین کنند.

عربلو در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم مسوولان فرهنگی به بهانه‌ برگزاری نمایشگاه کتاب، بیش از پیش به اهالی فرهنگ و قلم بها دهند. 

تجدید چاپ کتاب‌های «قند و نمک»، «تاریخ از این ور» و «تانک آرزو‌ها» نوشته احمد عربلو از سوی نشر افق و «داستانی که تمام نمی‌شوند» زندگینامه داستانی شهید مطهری از سوی سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. همچنین کتاب «چوپان دیگر دروغ نگفت» این نویسنده در صورت چاپ در غرفه انتشارات مدرسه عرضه می‌شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها