سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کلینتون با کتاب وارد منازعات انتخابات 2012 شد

بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا با انتشار کتابی جدید، خود را وارد منازعات انتخاباتی سال 2012 آمریکا کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهل و دومین رییس جمهور آمریکا در کتاب جدیدش با عنوان «بازگشت به کار: چرا ما برای یک اقتصاد قوی نیازمند دولتی هوشمندیم»، به شدت تعصبات جمهوری خواهان را به باد انتقاد گرفته و حتی به طور ضمنی از باراک اوباما رییس جمهور دموکرات آمریکا نیز انتقاد کرده است. او در نخستین صفحات کتابش هشدار می دهد که جمهوری خواهان و جنبش تازه تاسیس تی پارتی یک عقده ضدحکومتی 30 ساله خطرناک را با لذت در آغوش کشیده اند.

کلینتون تقریبا در سراسر این کتاب 200 صفحه ای از کشمکش های سیاسی انتقاد کرده و گفته است که این کشمکش ها موجب بی کاری فزآینده و تحمیل بدهی های فلج کننده ای شده که خود این‌ها نیز به نابرابری ها در آمریکا دامن زده است. او با اشاره به طرح های جمهوری خواهان برای کاهش حجم دولت، می نویسد: «بزرگترین هنر جمهوری خواهان ضد دولت، نه تنها کمتر شدن حجم دولت فدرال نبوده بلکه باعث متوقف شدن پرداخت ها به آن نیز شده است.»

کلینتون به عنوان طرحی جایگزین، دولتی را پیشنهاد می کند که به قدری بزرگ باشد که بتواند لبه های چاقوی برنده سرمایه داری را نرم کند ولی چاقویش آن‌قدر هم بزرگ نباشد که باعث وحشت افراد ضعیف یا به اصطلاح او «کودکان» شود. او همچنین در کتابش برای دموکرات ها یک طرح انتخاباتی برای سال 2012 ارایه کرده است، طرحی که در آن جمهوری خواهان در آن متهم به ارجحیت دادن منافع خاص و سیاسی به منافع بزرگ تر می شوند.

رییس جمهور سابق آمریکا در بخش هایی از کتاب خود، از دموکرات ها هم انتقاد و ادعا می کند که شکست آنها در انتخابات کنگره در سال 2010 نتیجه این بود که آنها مبارزه انتخاباتی شان را انفرادی انجام دادند و به توصیه های او درباره لزوم اشتراک حول مجموعه ای از دیدگاه ها گوش ندادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها