پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
16 كتاب «قدياني» در راه نمايشگاه كتاب دفاع مقدس

16 عنوان از كتاب‌هاي انتشارات قدياني در دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس عرضه مي‌شوبد. اين نمايشگاه به مناسبت هفته‌ي دفاع مقدس در مشهد برگزار خواهد ‌شد.

ايبنا نوجوان: انتشارات قدياني با 16 عنوان كتاب به نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس مي‌آيد.
«پري نخلسان» حسين فتاحي و «دود پشت تپه» محمدرضا بايرامي آثار مربوط به حوزه‌ي كودك و نوجوان انتشارات قدياني با موضوع دفاع مقدس در اين نمايشگاه عرضه مي‌شوند.

قهرمان‌های داستان «پري نخلستان» شامل شخصیت‌های انسانی يعني دو پسربچه و همچنين عناصر خیالی و فانتزی از جمله یک نخل که پری نخل‌هاست و چند پرنده شامل گنجشک، کلاغ، لک‌لک و پلیکان است.
 
فضای داستان به فضای خرمشهر در آغاز حمله‌ي ارتش بعثی عراق به این شهر باز می‌گردد. 

داستان اين اثر از سویی شامل فضای جنگ و توپ و خمپاره می‌شود و از سوی دیگر لطافت و همیاری پری نخلستان با کودکان و همدلی پرندگان با آنان را به خود اختصاص می‌دهد که همین امر زمینه‌ي فرار کودکان از مهلکه را فراهم می‌کند.

«دود پشت تپه» نيز کتاب برگزيد‌ه‌‌ي  جايزه‌ي شهيد غني‌پور شده است. ماجراهاي اين كتاب در فضاي سال‌هاي جنگ مي‌گذرد و براي نوجوانان گروه سني «د» و «هـ» مناسب است.

ساير كتاب‌هاي قدياني با موضوع دفاع مقدس در حوزه‌ي بزرگ‌سالند و از سوي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان به نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس مي‌آيند.

انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان سال گذشته با 170 عنوان كتاب در نخستين دوره‌ي نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس شركت كرده بود و امسال با 200 عنوان كتاب حاضر مي‌شود.

دومين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس از سوم تا دهم مهر در مجتمع آيه‌هاي مشهد برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها