یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
شعرهای کوتاه درباره «غدیر» منتشر می‌شود

سیدمحمد امین جعفری مجموعه‌ای از شعرهای کوتاه با موضوع «غدیر» را از شاعران معاصر در دست گردآوری دارد.-

جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مجموعه شعرهای کوتاه «غدیر»‌ گفت: این شعرها را در قالب‌های دوبیتی، رباعی و سپید و از تمامی شاعران معاصر گردآوری می‌کنم.

وی درباره علت گزینش این اشعار از میان شعرهای کوتاه توضیح داد: قالب کوتاه را برای این شعرها انتخاب کرده‌ام تا قابلیت انتقال پیام بزرگ غدیر را در شعرهای کوتاه و موجز  نشان دهم. همچنین اغلب شعرهای شناخته شده در این حوزه در قالب قصیده که قالبی بلند است، سروده شده‌اند. 

همچنین پنجمین دفتر شعر این شاعر با عنوان «پای حرف‌های حروف» توسط نشر تکا مراحل انتشار را طی می‌کند.

این شاعر درباره پنجمین دفتر شعرش گفت: این دفتر با عنوان «پای حرف‌های حروف» مجموعه‌ای از شعرهای کلاسیک (غزل) و سپید من‌را شامل می‌شود که از سال 1382 تا اوایل سال 1390 سروده شده‌اند.

وی درباره مضامین این مجموعه اظهار کرد: اشعاری که در این دفتر آمده‌اند بیشتر پیرامون موضوعات و مضامین اجتماعی سروده شده‌اند. برخی از اشعار این مجموعه پیش‌تر در کتاب شعر «چتر عطر باران را می‌پراند» ارایه شده است.

جعفری به تفاوت این مجموعه با مجموعه‌های پیشین خود اشاره کرد و گفت: تفاوت عمده‌ای از نظر مضمونی در میان شعرهای این مجموعه با مجموعه‌های قبلی من دیده نمی‌شود. اما در حوزه ساختار و زبان شعرها سعی کرده‌ام تفاوت‌هایی با دفترهای قبلی داشته باشد.

وی در پایان افزود: البته شیوه پرداختن به مضامین در این اشعار به‌گونه‌ای است که مخاطب بتواند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کند و با کشف‌هایی تازه در این اشعار روبه‌رو شود.

سید‌محمد امین جعفری متولد سال 1357 و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته «حقوق قضایی» است.

پیش‌تر از این شاعر چهار مجموعه شعر با عنوان‌های «یک کاسه اقیانوس»، « رها‌تر از نسیم»، «حرف‌های داخل قاب» و «چتر عطر باران را می‌پراند» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط