چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
«آینه در برابر خورشید» منتشر شد

به تازگی شعرهای برگزیده دومین کنگره سراسری «آیینه نبی» پیرامون موضوع شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) و در قالب‌های کلاسیک و نو در کتابی با عنوان «آینه در برابر خورشید» توسط نشر شانی منتشر و در بازار نشر توزیع شده است.\

سید محمد امین جعفری، دبیر علمی کنگره شعر «آیینه نبی» و گردآورنده سروده‌های مجموعه شعر «آینه در برابر خورشید» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه گفت: دومین دوره این کنگره با رويکرد ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اكبر(ع) الگـــــوی ماندگار جوانان آزاده دنیا و بخش ویژه «ابعاد شخصیتـی امامان کاظمیـن حضرت امام موسـی کاظـم و حضرت امام جـواد(ع) برگزار شد. حدود 620 اثر پیرامون موضوع کنگره به دبیرخانه این کنگره رسید و در نهایت پس از داوری 40 شعر برای ارائه در کنگره برگزیده شد.

وی ادامه داد: در مجموعه «آینه در برابر خورشید» نیز این 40 اثر که در قالب‌های کلاسیک و نو سروده شده‌اند، گنجانده شده است.

امین جعفری به برگزاری هر ساله این کنگره همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) «هفته جوان» در مهدیه مرودشت فارس اشاره و تصریح کرد: در مقایسه‌ای که میان سروده‌های این مجموعه و مجموعه شعرهای مشابه داشتم، دریافتم این سروده‌ها از نظر بار ادبی و ارزش هنری شعر بسیار پربارتر هستند. در مقدمه این کتاب نیز برجستگی‌های سروده‌های کتاب را یادآور شده‌ام.

وی با تاکید بر شباهت حضرت علی‌اکبر(ع) به حضرت محمد(ص) توضیح داد: شاعران جوان توانسته بودند با کشف‌های شاعرانه جدیدی به این موضوع بپردازند و سروده‌های درخوری خلق کنند. به عنوان مثال به رجزخوانی حضرت علی‌اکبر(ع) با مفاهیم امروزی به خوبی پرداخته بودند.

دبیر علمی کنگره شعر «آیینه نبی» در معرفی برخی از شاعرانی که سروده‌های آنان در این کتاب گنجانده شده است تشریح کرد: امیر اکبرزاده، آرش علیزاده، مرتضی حیدری آل‌کثیر، احمدرضا سلماسی، سید اصغر صالحی، عبدالرضا کوهمال جهرمی، محسن سلطانی، عالیه محرابی، فاطمه دریایی، منیر عسگر‌نژاد، مجید صالحی، محمدرضا شالبافان، قاسم صرافان و سید مرتضی کرامتی از جمله شاعرانی هستند که یک یا چند قطعه از سروده‌های آن‌ها در کتاب «آینه در برابر خورشید» آورده شده است.

دومین کنگره سراسری شعر «آیینه نبی» 11 و 12 مرداد 1388 همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و (هفته ی جوان) در مهدیه مرودشت فارس برگزار شد.

«آینه در برابر خورشید» شامل سروده‌های برگزیده دومین کنگره شعر «آیینه نبی» توسط نشر شانی و در شمارگان 3000 نسخه منتشر و در بازار نشر توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط