شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
12 اصل ياددهي ـ يادگيري در عمل

مدير مسوول انتشارات «نوشته» از چاپ نخست كتاب «دوازده اصل ياددهي ـ يادگيري در عمل» خبر داد و گفت: مخاطب با مطالعه اين كتاب با اصول دوازده‌گانه يادگيري مغز- ذهن، چگونگي يادگيري و نحوه كاربرد يافته‌هاي جديد علم عصب‌شناسي در حوزه يادگيري آشنا مي‌شود.\

مهدي صاحب‌فصول در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «دوازده اصل ياددهي ـ يادگيري درعمل» در 16 فصل تنظيم شده است. «مقدمه‌اي بر هوشياري توام با آرامش»، «رشد احساس شايستگي و اعتماد به نفس همراه با داشتن معنا و هدف»، «چگونگي كمك محيط اجتماعي به ايجاد هوشياري توام با آرامش» و «معنا مي‌تواند به ايجاد وضعيت هوشياري توام با آرامش كمك كند» از جمله عناوين شانزده‌گانه اين نوشتار را تشكيل مي‌دهند.

مدير مسوول انتشارات «نوشته» تصريح كرد: مخاطبان اين اثر كه دربردارنده يافته‌هاي تازه‌اي درباره مغز و كاركردهاي اجرايي آن است، معلمان و استادان دانشگاه‌هاي رشته علوم تربيتي‌‌اند. آنها با مطالعه اين اثر، با جنبه‌هاي «آموختن» از نظر روان‌شناسي و فيزيولوژيكي و نحوه تدريس آشنا مي‌شوند.

صاحب فصول افزود: مطالب اين كتاب، حول محور سه مفهوم بنيادي و زيربنايي تدريس و يادگيري است كه با استانداردهاي آموزشي پيوند مي‌خورد. اين مفاهيم كليدي عبارتند از؛ «بافت و جو يادگيري»، «آموزش» و «پردازش توسط فراگير».

وي ادامه داد: كتاب «دوازده اصل ياددهي ـ يادگيري درعمل» پلي ميان يافته‌‌هاي علم عصب‌شناسي و فعاليت‌هاي كلاسي درس محسوب مي‌شود كه اصول يادگيري را كاربردي و عملي‌تر از گذشته ارايه كرده و با توجه به اين كه اصول دوازده‌گانه در اين كتاب با راهكارهاي مفيد همراه شده‌اند، لذا در همه مراكز آموزشي قابل استفاده است و مديران، مربيان و معلمان مراكز آموزشي مي‌توانند با استفاده از مطالب اين كتاب، جريان يادگيري خود و فراگيران را تسهيل كنند و به تحقق اهداف آموزشي و تربيتي كمك كنند.

چاپ نخست كتاب «دوازده اصل ياددهي ـ يادگيري درعمل» اثر مشترك «رنيت ناملا كين»، «جوفري كين»، «كارول مك كلينتيك» و «كارل كليمك» با ترجمه اصغر نوري‌ امامزاده‌اي در شمارگان 1500 نسخه، 368 صفحه و بهاي 75 هزار ريال از سوي انتشارات «نوشته» اصفهان به تازگي منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط