سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
«گزیده اشعار عطار» منتشر شد

«گزیده اشعار عطار نیشابوری» کتاب دیگری از مجموعه 120 جلدی «گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران» است که به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری انتشارات سوره مهر، پس از انتشار سه کتاب «گزیده تحلیلی- تشریحی شاهنامه فردوسی»، «گزیده آثار مولانا» و «گزیده دیوان سعدی»، «گزيده اشعار عطار» با تلخيص، شرح و تحلیل اسدالله بقايی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

بقايی درباره انتخاب گزیده آثار عطار گفت: «گزيده اشعار عطار» گزيده‌هايی از منطق‌الطير، ديوان غزليات، تذكرة‌الاوليا، الهی‌نامه و اسرارنامه و با شرح و تحلیل این اشعار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: نسخه اصلی این آثار حجم زیادی دارد و ممکن است جوانان کمتر این آثار را مطالعه کنند. اما مجموعه «گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران» كه در قطع پالتويی و 239 صفحه‌ای منتشر شده است، می‌تواند مجموعه‌ای كوچک و جذاب باشد و مخاطب را به مطالعه كتاب ترغيب كند.

بقايی افزود: به عنوان مثال كتاب «منطق‌الطير» در 40 صفحه خلاصه شده است و داستان شيخ صنعان كه حجمی در حدود 50 صفحه داشت تنها در چند صفحه ارائه شده است، بدون آن‌كه از محتوای داستان كاسته شود.

کتاب «گزیده آثار عطار نیشابوری» با انتخاب، شرح و تحلیل اسدالله بقایی در 239 صفحه، قطع پالتویی در شمارگان دوهزار و 500 نسخه و قیمت سه‌هزار و 500 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط