سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
راه‌كارهايي ضروري و كاربردي براي سعادت انسان

چاپ نخست كتاب «بهشت پنهان (اطلاعاتي ـ كاربردي» تاليف محمود اشرفي و تنظيم شده توسط محمدرضا اشرفي از سوي موسسه انتشارات پرتو خورشيد منتشر و روانه بازار نشر شد. كتاب حاضر، راه‌كارهاي ضروري براي كسب ثروت، سلامتي، سعادت، موفقيت در تحصيل، شغل و ارتباطات، آرامش در تمامي زواياي نامرئي، يوگا، مديتيشن، تي ام، تله‌پاتي و انرژي درماني را هديه مي‌دهد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر، اطلاعاتي جامع و كاربردي را درباره انسان، جهان، اين دنيا و دنياي ديگر، بهشت و جهنم، نيروهاي عامل درون و بيرون، روح و جسم، ذهن، حافظه، مغز و ستون فقرات از دو ديدگاه فيزيك و متافيزيك ارايه كرده است.

پيش از بررسي اين کتاب بايد يادآور شد که زندگي مجموعه مشغولياتي است كه انسان در هر زمينه‌اي با آن روبه‌روست. از جمله كار كردن، جابه‌جا شدن، فكر كردن، نفس كشيدن، تغيير حالت و صحبت كردن. به طور كلي هر اشتغالي در درون يك فضا صورت مي‌گيرد. اين فضاها در وجود ما محسوس‌اند و هر فضايي با فضاي ديگر متفاوت است. موقعيت و شرايط هر فضايي متناسب با موجوديت ما و در مظهر حال شكل مي‌گيرد و فضاي بعدي را مي‌سازد. هر فضايي باعث تغييراتي مي‌شود و از آن محصولي به دست مي‌آيد.

فاصله بين دو فضا «حال» است و حال كوتاه است. با تكرار «حال»، «آينده» توليد مي‌شود و ما هر لحظه از «حالي» به «حال» ديگر و در نتيجه از فضايي به فضاي ديگر در حركتيم. تمام موجودات اين عالم به‌جبر در حركتند. موجودات با همه متعلقاتشان روي كره زمين و در درون يك كهكشان به همراه هزاران كره و سياره و منظومه ديگر طبق قانون حاكم بر منظومه‌هاي ديگر در حركتند و منظومه‌ها نيز بدون لحظه‌اي توقف حول يك محور مركزي مي‌چرخند. در اينجا سوالي مطرح مي‌شود كه آيا موجودات در اين حركت «جبري» از خودشان اختياري دارند؟

در جواب بايد گفت كه در ميان موجودات، تنها انسان‌ها اين ويژگي را دارند. البته بايد توجه كنيم كه ما «جزئي» از كل هستيم و تا آن جا كه به خودمان مربوط مي‌شود، اختيار تام داريم؛ ولي آن جا كه با «كل» روبه‌روييم، هيچ اختياري نداريم.

حركت‌ها براي يك «جزء» به سه صورت زير انجام مي‌گيرد:
1- حركت ايستا: مانند وقتي كه قسمتي از اعضاي بدن براي انجام كاري حركت مي‌كند بدون اين كه كل بدن حركت كند.
2- حركت درجا: مانند اسب كه براي توليد چيزي دور يك محور مي‌گردد.
3- حركت پويا: مانند جابه‌جا شدن كلي. 

در هر سه حركت فوق، مطابق آنچه از قبل برنامه‌ريزي و تعريف شد، محصولي به دست مي‌آيد. هر حركت، مستقل از نوع آن، محصولي دارد كه مطابق برنامه‌ريزي و تعريفي كه پيشاپيش صورت گرفته است، تعيين مي‌شود.

در بخشي از پيشگفتار كتاب حاضر مي‌خوانيم: «با توجه به باوري كه به بافت ساختاري جامعه ـ‌بحث ساختار در صفحه‌هاي بعيد‌ـ در دو بعد مادي و معنوي داريم، در هم آميختگي فرهنگي يا ناهنجاري‌هاي ناشي از تحولات سريع در سرعت، حركت، انتقال، ارتباط، علم، هنر، كشف، اختراع و بروز جاذبه‌هاي نو و احساس عمومي در نياز به اين پديده‌ها از يك سو و از سوي ديگر، عدم توجه به عناصر موازي نيروها در فعل و انفعالات جامعه (كه ناشي از مسايل مختلف است) باعث ايجاد چالش‌هايي در زمينه‌هاي فردي و اجتماعي از حيث روح، روان، جسم و ارتباطات شده است؛ از اين‌رو با عنايت به اين‌كه ما مسوول هستيم و مي‌بايد (هرچه سريع‌تر) كار موثري انجام دهيم، اين انگيزه ايجاد شد تا تحقيق و مطالعه‌اي بر عوامل و عناصر موازي و نيروها صورت بگيرد. به اين منظور بر آن شديم تا متناسب با موقعيت جهان امروز و پيش‌بيني نسبي فردا، و نيز اعتقاد به اين كه انسان نود و هشت درصد روح است و دو درصد جسم است، معضلات ناشي از وارد شدن امر به انسان را به راه‌كارها و روش‌هاي پيشرفته، ساده و قابل استفاده براي همه تدارك ببينيم تا به سهم خود، خدمتي در جهت سلامت و سعادت همه‌جانبه زندگي هم‌نوعان خود داشته باشيم.»

مطالعه اين كتاب باعث مي‌شود تا بتوانيم گنجينه‌هاي درون خود را شكوفا كرده، با قوه ابتكاري كه به دست مي‌آوريم و حتي به راحتي بين رويدادهاي مرتبط با هم يا به ظاهر نامرتبط، پيوندي منطقي و زيبا ايجاد كنيم و در تمام ابعاد زندگي خود انسجام ايجاد كرده، وحدت به وجود آوريم و در زيبايي‌ها غوطه‌ور شويم. به بيان ديگر، مطالعه اين كتاب كليدهاي موفقيت را در اختياز ما قرار مي‌دهد.

بعد از خواندن اين كتاب، افراد اطلاعات جامع و كاملي در زمينه توانگري به دست مي‌آورند. همچنين در اين اثر فرمول‌هايي ارايه شده است كه هر يك كليدي براي برطرف كردن نيازها و آرزوهاي ماست. اين فرمول‌ها و راه‌ها برگرفته از كتاب مقدس (قرآن)، سيره پيامبران، فلاسفه، دانشمندان، روان‌شناسان، هنرمندان، شخصيت‌هاي موفق و به ويژه از كساني‌اند كه در زمينه‌هاي علوم پيشرفته انساني فعاليت داشته‌اند. در اين كتاب از چيست‌ها، چراها، چگونگي‌ها، مرگ و زندگي، روح و جسم، جهنم و بهشت، نقش موجودات عالم، نقش خود، ارتباطات بين اين دو فضا، درون و بيرون هر پديده‌اي، از خودت كه يك انسان هستي، چه توانمندي‌هايي داري، با چه اهرم‌هايي، با چه عواملي و امكاناتي بايد نقش آفريني كني، آگاهي مي‌دهد. 

محور بحث اين كتاب «انسان» است. اين‌كه چگونه انسان با نيروهاي بالقوه پنهان و آشكار خود، در برابر نيروهاي تاثيرگذار و بعضا مخرب محيطي قرار مي‌گيرد و اين‌كه ضرورت استفاده از ابزارهاي مناسب براي حركت‌هاي متناسب در چنين فضايي چيست؟

اين كتاب براي پرهيز از طولاني شدن مطالب، سعي كرده است موضوع‌ها و عناوين به طور خلاصه انتقال داده شده و منابع لازم براي اطلاعات تكميلي در پايان كتاب ارائه شوند.

چاپ نخست كتاب «بهشت پنهان (اطلاعاتي ـ كاربردي» در شمارگان 1200 نسخه، 136 صفحه و بهاي 20000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط