دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
«اهل بیت(ع) از دیدگاه مولوی» منتشر شد

به تازگی کتاب «اهل بیت (ع) از دیدگاه مولوی» به قلم سید سلمان صفوی، مدیر آکادمی مطالعات ایرانی لندن توسط انتشارات سلمان آزاده منتشر و راهی بازار نشر شد. اهل بیت(ع) در این کتاب از دیدگاه قرآن، مثنوی و دیوان شمس بررسی و تحلیل شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب دربرگیرنده چهار فصل است. در فصل نخست از این کتاب «اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و مثنوی» نام دارد و اهل بیت(ع) از منظر «قرآن»، «مثنوی معنوی» و «دیوان شمس» تبیین شده‌اند.

فصل دوم با عنوان «اسطوره‌مدار و جوانمردی از منظر مولوی» در تبیین شخصیت حضرت حضرت علی(ع) است. همچنین در فصل سوم، امام حسین‌(ع) از منظر مولوی بررسی شده است و این فصل به تحلیل مرثیه‌های عرفانی مولوی در «مثنوی معنوی» و «دیوان شمس» که در رثای این اما سروده شده‌اند اختصاص دارد.

آخرین فصل از این کتاب «تشیع معنوی مولوی» نام دارد که ابتدا در آن تشیع معنوی توضیح داده شده و سپس مراتب ولایت شمسیه، قمریه و نجمیه تبیین شده است.

در ادامه این مبحث نیز بر اساس مستندات متعدد از مثنوی، تشیع معنوی مولوی اثبات شده است.

کتاب «اهل بیت(ع) از دیدگاه مولوی» از نوآوری و تازگی در موضوع و محتوا برخوردار است. این کتاب در 131 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 3000 تومان به تازگی توسط انتشارات سلمان آزاده منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط