دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
«آيين بودا در سوره نيلوفر» به زودي مي‌آيد

انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب به زودي كتابي با عنوان «آيين بودا در سوره نيلوفر» را به چاپ مي‌رساند. سوره نيلوفر يكي از متون ديني بودائيان است كه انسان‌ها را به نكات اخلاقي و چگونگي رهايي از رذايل و صفات منفي دعوت مي‌كند.\

سعيد زارع، مديرمسوول انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب با اعلام اين موضوع عنوان كرد: اين كتاب، اثري از «نيكيو نيوانو» است كه «ع. پاشايي» آن را به زبان فارسي ترجمه كرده است. اين نوشتار آموزه‌هاي اخلاقي دين بودا را بيان مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين كه « ما با انتشار اين كتاب، دين بودا را ترويج نمي‌كنيم» گفت: همان‌گونه كه در دين اسلام نيز به آموزش به ويژه يادگيري نكات اخلاقي توصيه شده است، با انتشار اين اثر كه در شمار متون تخصصي بودايي به شمار مي‌آيد، مي‌خواهيم چگونگي دوري از رذايل و نزديك شدن به صفات اخلاقي شايسته و انساني را يادآور شويم.

زارع درباره محتواي اثر تصريح كرد: به اعتقاد نويسنده اثر، از آنجا كه گل نيلوفر، گياهي است كه در بركه يا مرداب‌ها رشد مي‌كند كه اغلب مكان‌هاي تميزي نيستند، با اين وجود گلي بسيار زيبا، پاك و تميز است. با الگوگيري از رشد اين گياه، انسان‌هايي كه در محيط‌هاي آلوده و نامناسب زندگي مي‌كنند نيز مي‌‌توانند با افزايش توانمندي‌ها، براي داشتن زندگي سالم و انساني به موفقيت برسند.

مدير مسوول انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به اين كه پيش‌بيني مي‌شود اين كتاب تا پايان هفته آتي روانه بازار نشر شود، گفت: قرار است كتاب «آيين بودا در سوره نيلوفر» در قطع وزيري و حجمي معادل 706 صفحه منتشر و روانه بازار نشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها