چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
تلاش براي گسترش فعاليت انجمن كتابداري در حوزه خاورميانه

رييس جديد انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران، با قدرداني از فعاليت‌هاي هيات مديره سابق انجمن، برنامه‌ريزي براي گسترش فعاليت كتابداري ايران در حوزه‌هاي منطقه خاورميانه و سطوح بين‌الملل را محور فعاليت‌هاي دوره جديد مديرت انجمن عنوان كرد.\

سعيد رضايي شريف‌آبادي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب به ماموريت جديد انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران در ارتقاي تعامل با نهادهاي خارج از كشور اشاره كرد و افزود: در نظر داريم امسال نشست‌هايي را با انجمن‌هاي كتابداري كشورهاي فارسي‌زبان در سطح منطقه خاورميانه براي گسترش دامنه فعاليت انجمن و تعامل بيشتر آن برگزار كنيم. اين نشست‌ها به تدريج در سطح منطقه‌اي و سپس بين‌المللي ادامه مي‌يابد.

رييس دوره چهارم انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران با اشاره به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و همايش‌هاي ماهانه منظم در دوره سوم گفت: در اين دوره نيز برگزاري كارگاه‌ها و نشست‌هاي تخصصي با درنظر گرفتن تنوع موضوعي و مشاركت نهادهاي مختلف ادامه مي‌يابد.

وي خاطرنشان كرد: در دوره جديد فعاليت انجمن كتابداري شاهد حضور جدي‌تر گروه‌هاي كتابداري دانشگاه‌ها و نهادهاي مختلف چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرهنگستان‌ها، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و كانون‌هاي فرهنگي مساجد در برنامه‌هاي انجمن خواهيم بود. همچنين درنظر داريم، نشريه علمي، پژوهشي انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران را فعال كنيم.

رضايي شريف‌آبادي، حضور انجمن كتابداري را در ارزش‌گذاري متخصصان عرصه كتابداري و اطلاع‌رساني از برنامه‌هاي در دست اقدام مديريت جديد عنوان كرد و گفت: نام چهار نفر از چهره‌هاي شاخص كتابداري براي ثبت به عنوان چهره‌هاي ماندگار توسط انجمن پيشنهاد شده است.

وي افزود: تاسيس سه شاخه استاني در همدان، يزد و كرمانشاه، تدوين پيش‌نويس برنامه راهبردي انجمن و اقدام براي تشكيل كميته مشترك با كتابخانه ملي ايران براي تبادل تجربه و دانش از فعاليت‌هاي دوره سوم انجمن كتابداري ايران به رياست دكتر رحمت‌الله فتاحي بود. در اين راستا همچنين مي‌توان به تقدير از اعضاي هيات علمي بازنشسته در سه سال گذشته و ارسال نامه توسط به وزير علوم، ‌تحقيقات و فناوري درباره ارجحيت كتابداران براي مديريت كتابخانه‌هاي دانشگاهي اشاره كرد.

به گفته رضايي شريف‌آبادي، كميته آموزش انجمن كتابداري در دوره چهارم نيز به برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي با محوريت مسايل هسته حوزه، ميان رشته‌اي و پيراموني تاثيرگذار بر فعاليت‌ها اقدام خواهد كرد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط