شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
آراي نويسندگان درباره تاريخ انتقادي ورود علوم جديد به ايران

كانون انديشه جوان هفتمين نشست از سلسله نشست‌هاي «درباره علم» را كه به بحث درباره تاريخ انتقادي ورود علوم جديد به ايران اختصاص دارد، 23 فروردين ماه با حضور حجت‌الاسلام دكتر حميد پارسانيا، نويسنده حوزه دين و انديشه، برگزار خواهد كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي كانون انديشه جوان،‌ سلسله نشست‌های «درباره علم» با هدف طرح موضوعات و مسايل مربوط به علم‌پژوهی در ایران به صورت ماهانه تا پايان سال تحصيلي جاري برگزار خواهد شد.

در اين نشست‌ها موضوعاتی نظير علم چیست؟، مبانی و ماهیت علم مدرن، سیر تطور دیدگاه‌های فلسفه علم، ابطال‌گرایی ـ اثبات‌گرایی، چالش‌های ما با علم مدرن، سیاست‌های علمی و نهادهای سیاست‌گزار و ... بررسي مي‌شوند. 

تاکنون شش برنامه از این سلسله نشست‌ها در سال تحصیلی جاری برگزار شده‌است. استادان شرکت‌ کننده در این نشست‌ها از چهره‌ها و صاحب‌نظران مقولات علم‌شناسی و فلسفه علم‌اند که می‌توان از آن ميان مي‌توان به رضا داوری‌اردکانی، حسین سوزنچی، مهدی گلشنی، حسین کچویان، غلامحسین مقدم‌حیدری و امیر احسان کرباسی‌زاده اشاره کرد.

از تاليفات و پژوهش‌هاي حجت‌الاسلام دكتر حميد پارسانيا مي‌توان «عرفان و سیاست»، «سنت، ایدئولوژی، علم»، «علم و فلسفه»، «هفت موج اصلاحات؛ نسبت تئوری و عمل»، «مجموعه رسائل عرفانی و فلسفی» و «اندیشه سیاسی آیه‌الله مطهری» را نام برد.

هفتمین نشست از سلسله نشست‌هاي «درباره علم» از سوي مديريت ‌انديشه‌شناسي كانون انديشه جوان، دوشنبه (23 فروردين ماه) از ساعت 30/15 تا 30/17 در سالن همايش‌هاي اين مركز به نشاني خيابان وصال، كوچه بهنام، پلاك 19 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها