دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
تجلیل از پیشکسوت شعر کودک و نوجوان در زادگاهش/ «این لحظه‌ها را دوست دارم» نقد می‌شود

همدان - دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: طی مراسمی از پیشکسوت شعر کودک و نوجوان، جواد محقق در زادگاهش همدان تجلیل می‌شود.

سید احمد میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، از بزرگداشت جواد محقق در همدان خبر داد و اظهار کرد: استاد محقق از شاعران پیشکسوت کودک و نوجوان هستند که آثار زیادی در این حوزه سروده‌اند و شعری نیز به نام «یک صحن کبوتر» دارند.

وی ادامه داد: جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند که این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره‌های قبل دارد که از جمله آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: امسال علاوه بر حضور و شعرخوانی شاعران کودک و نوجوان ک عرض ارادت به امام رضا (ع) برنامه نقد کتاب و بزرگداشت هم داریم.

وی با بیان اینکه شعر «یک صحن کبوتر» از قدیمی‌ترین اشعار رضوی در حوزه کودک و نوجوان است که در دهه ۷۰ سروده شده است افزود: استاد محقق در پرورش شاعران کودک و نوجوان نیز نقش زیادی داشته و نسل بعدی شعر کودک خود را مدیون ایشان می‌دانند.

میرزاده اضافه کرد: در راستای فعالیت‌ها و خدماتی که استاد محقق داشت، جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی تصمیم گرفت که بزرگداشت این شاعر بزرگ را در زادگاهش همدان برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه حوزه هنری، کانون پرورش فکری، نشریه کیهان بچه‌ها، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اداره ارشاد اسلامی همدان مشارکت دارند گفت: همچنین در این برنامه نقد و بررسی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زرنشان را نیز خواهیم داشت.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی یادآور شد: شبیه چنین برنامه‌ای ۱۹ اردیبهشت در شیراز و ۲۳ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود و روز ۲۹ اردیبهشت هم اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها