جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کتابخانه شهید فخری‌زاده به هوش مصنوعی توجه دارد/ تحول در حوزه کتاب مورد اهتمام است

کتابخانه آینده شهید فخری‌زاده با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع دیگری از مسئولان این حوزه در پارک دانشجو افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح کتابخانه آینده شهید فخری‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که امسال پیگیری آن را اعلام کرده بودیم و دوستانمان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آن را دنبال کردند، ایجاد کتابخانه آینده شهید فخری‌زاده بود.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: کتابخانه آینده یعنی توجه به اقتضائات فناورانه جدید از جمله هوش مصنوعی و ساز و کارهای جدید ارتباطی.

وی ادامه داد: در کنار این موارد قصد داریم که در همه جای این کشور موضوع کتابخانه‌ها را در اختیار عموم قرار دهیم و نشان دهیم تحول در حوزه کتاب جدی گرفته شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: همکاران من تلاش کردند تا بهترین امکانات را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند. مراجعه کنندگانی که دانش‌های نو دارند، کودکان، نوجوانان و دانشجویان.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مکانی که برای این کتابخانه انتخاب شده در یکی از بهترین مناطقی است که اهالی فرهنگ و هنر به طور مرتب به آنجا رفت و آمد دارند و هم در جنب دانشگاه تهران و پارک دانشجو قرار دارد و دوستان من امکاناتی را فراهم کردند که افرادی بتوانند از برخی از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به هرحال ساخت این کتابخانه در گام اول است و حتماً در راستای نیازی که بوده است این کار را انجام داده‌ایم. ان‌شاءالله همکاران من تلاش می‌کنند تا کارها را انجام دهند.

کتابخانه آینده شهید محسن فخری‌زاده واقع در پارک دانشجو، خانه خدمات الکترونیک و خلاقیت کتابخانه‌های عمومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها