یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
وضعیت خوبی در تولید کاغذ داریم/ تقویت جریان تولید با تأمین مواد اولیه

وزیر صنعت، معدن و تجارت، وضعیت تولید کاغذ داخلی را راضی‌کننده توصیف و درباره برنامه وزارت صمت برای تولید کاغذ سنگی گفت: تلاش می‌کنیم کارخانه تولید این نوع کاغذ، به‌زودی در مدار تولید قرار بگیرد.

عباس علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تولید کاغذ داخلی، بیان کرد: وضعیت خوبی در تولید کاغذ داخلی داریم؛ البته کارخانه‌هایی در کشور وجود دارند که آماده تولید هستند اما ارز برای تهیه مواد اولیه به آن‌ها پرداخت نشده و چنانچه این مواد اولیه تامین شود این کارخانه‌ها در مدار تولید قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تولید کاغذ مطلوب و نگرانی در این باره وجود ندارد، به موضوع استفاده از ظرفیت معادن برای تولید کاغذ سنگی اشاره کرد و افزود: دانش تولید کاغذ سنگی در کشور وجود دارد و در وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تولید این نوع کاغذ جریان مطالعاتی شکل گرفته است.

وزیر صمت ادامه داد: دانش به چه معنا؟ یعنی درباره تولید کاغذ سنگی چیزی نمی‌دانیم؟ خیر در این زمینه دانش خوبی داریم آیا آشنایی با این دانش به‌معنای تولید این نوع کاغذ است؟ خیر. تلاش می‌کنیم کارخانه تولید این نوع کاغذ، به‌زودی در مدار تولید قرار بگیرد.

علی‌آبادی بر ظرفیت سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کاغذ سنگی تأکید کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها درباره آینده کاغذ، حذف کتاب‌های چاپی است به‌ویژه با توسعه فضای مجازی و انتشار محتوا در این فضا است؛ اما معتقدم برای تولید نسخه‌های چاپی، استفاده از کاغذ سنگی به‌دلیل سازگاری با محیط زیست، ماندگارتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها