شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
«گذری بر روان فرزندان» کتابی تجربی و کاربردی است

ایلام- مؤلف جوان ایلامی، گذری بر روان فرزندان را یک کتاب تجربی و کاربردی دانست.

سحر حسنوند عموزاده، نویسنده کتاب «گذری بر روان فرزندان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: از آنجا که در سن پائین مادر شدم و همسرم به دلیل شرایط شغلی، نصف روزهای ماه کنارم نبود، تلاش کردم در این مدت هم پدر باشم و هم مادر. بنابراین برای تربیت فرزندم همیشه با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کردم که برای من در آن سن، خیلی بزرگ بودند.

وی ادامه داد: سعی می‌کردم از مادران اطرافم کمک بگیرم، ولی متوجه شدم آنها چالش‌های من را ندارند و در این راستا هیچ آموزش علمی و تخصصی ندیده اند، برای همین به خواندن کتاب‌ها و خریدن دوره‌های آموزشی اساتید فرزندپروری روی آوردم و هرچه فرزندم بزرگ‌تر می‌شد، با آزمون و خطا تجربیاتی به دست می‌آوردم.

حسنوندعموزاده ادامه داد: بعدها که در رشته علوم تربیتی تحصیل کردم و بحث‌هایی که مادران در کلاس مطرح می‌کردند، بر من تاثیر گذاشت و تصمیم گرفتم کتاب «گذری بر روان فرزندان» را تالیف و بتوانم دغدغه‌های والدینی که با جنس دغدغه های شان آشنا بودم، بر طرف کنم.

وی ادامه داد: این کتاب چون با تجربیات و مطالعات فردی همراه است، می‌تواند برای جامعه هدف کتابی مفید و کاربردی باشد.

وی تصریح کرد: کتاب گذری بر روان فرزندان از فصل‌های تربیت کودکان و اهمیت دانش روان‌شناسی کودک، اعتماد به‌نفس و مسئولیت‌پذیری در کودکان، تقویت رشد اجتماعی کودک، روش درست تحسین کردن رفتار کودک، آموزش کودک برای احترام گذاشتن به دیگران و پرخاشگری در کودکان تشکیل شده است.

به گزارش ایبنا؛ سحرحسنوندعموزاده، متولد ۱۳۷۱ در دهستان اَرَمو شهرستان دره‌شهر استان ایلام است و نوشتن را از سال ۱۳۹۸ و به صورت جدی از سال ۱۴۰۱ با آموزش فاطمه محمدی شروع کرده و سابقه تدریس نویسندگی در آموزشگاه‌های آزاد دره شهر را دارد. از وی تاکنون کتاب‌های: برگ‌هایی از تاریخ خاندان خدایی‌خان ایل حسنوند (ناران)، مجموعه مشترک دلنوشته زن (ناران) متنِ گشوده مجموعه داستان مشترک (برزآفرین) منتشر شده است.

کتاب گذری بر روان فرزندان، توسط نشر ناران در ۱۴۴ صفحه، با طرح جلدی از سیده لیلا کشمیری، ویرایش نجمه خادم، به قیمت ۱۵۰ هزارتومان در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها