یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
نمایشگاه رسانه‌های ایران افتتاح شد/رونمایی از «دانشنامه مطبوعات ایران»

بیست‬ و‬ چهارمین‬ دوره‬ نمایشگاه‬ «رسانه‬‌های‬ ایران» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونمایی از «دانشنامه مطبوعات ایران» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی، وزیر‬ فرهنگ‬ ‬ و‬ ارشاد‬ اسلامی‬ و‬ آیین‬ افتتاح‬ بیست‬ و‬ چهارمین‬ دوره‬ نمایشگاه‬ «رسانه‬‌های‬ ایران» ‬در‬ مصلی‬ بزرگ‬ امام‬‬ خمینی (ره) ‬‬ آغاز‬ شد‬. ‬

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امروز نمایشگاه بعد از سال‌ها، با حضور اصحاب رسانه بازگشایی می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌ها که رسانه‌ها در همه بخش‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: ۴۵۰ رسانه در این رویداد حاضر شدند و این برای من و همکارانم افتخار است. از همه میهمانان جبهه مقاومت، حماس و جهاد اسلامی همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه برای حضور در این رویداد تشکر می‌کنم.

اسماعیلی با اشاره به رونمایی از جلد دوم دانشنامه مطبوعات، گفت: امیدوارم به‌زودی مجلدهای بعدی این دانشنامه نیز منتشر شود، از جامعه رسانه‌ای و همه فعالان رسانه و مدیران این حوزه تشکر می‌کنم.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از ۶ سال مجدد در حال برگزاری است، به تحولات حوزه رسانه‌ای اشاره و بیان کرد: در حوزه رسانه با با نوآوری در رسانه‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان و زیرساخت‌های جدید رسانه‌ها روبه‌رو هستیم.


وی با اشاره به برخی برنامه‌های نخستین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران ادامه داد: آیین رونمایی از جلد دوم «دانشنامه مطبوعات ایران» در نخستین روز از نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه رسانه‌های ایران افتتاح شد/رونمایی از «دانشنامه مطبوعات ایران»

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات همچنین به حضور اسامه حمدان، سخنگوی حماس در آیین افتتاح نمایشگاه رسانه‌های ایران اشاره کرد.

اهمیت جنگ رسانه‌ای کمتر از میدان نبرد نیست

در ادامه این مراسم اسامه حمدان، سخنگوی حماس نیز در سخنانی گفت: سلام مردم غزه، قدس و فلسطین را به شما عرض می‌کنم. یادی کنیم از شهدای رسانه در غزه که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی افزود: تردیدی نیست که رسانه هموازه نقش مهمی از گذشته تا امروز داشته، فعالیت رسانه‌ای بخشی از نبردی است که علیه رژیم صهیونسیتی داریم.

حمدان با بیان اینکه نبرد رسانه‌ای کمتر از نبرد در میدان جنگ نیست، ادامه داد: در میدان نبرد «طوفان‌الاقصی» رسانه نقش مهمی در روایت جنگ با رژیم صهیونسیتی، شکل دادن فرهنگ و روحیه فداکاری و مقاومت در جوامع و «جهاد تبیین» دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز رسانه‌ها، نقش اصلی در شکل دادن فرهنگ، فداکاری‌، از خودگذشتگی‌ها و مسئولیت‌پذیری‌ها دارند، گفت: امروز قدرت در دست رسانه است و قدرت، مسئولیت بزرگی برای رسانه در دوره کنونی ایجاد کرده است.‌

به‌گفته وی، مسئولیت رسانه در صداقت گفتار و صحت رویکرد در ارتباط با امت اسلام است. وضعیت امروز در غزه بعد از ۱۴۰ روز جنگ و مقامت، بسیار بهتر از آن چیزی است که بقیه تصور می‌کنند. ملت ما استوار و پایدار ایستاده و در حال پیروزی است.

وی افزود: باید تاکید کنیم که در حال چشاندن شکست به دشمن صهیونیستی هستیم و این قدم اول سقوط و شکست این رژیم است.

نشریات و مطبوعات تاریخ یک‌روز از تاریخ این کشور است

محمدزاده نویسنده کتاب در سخنانی گفت: این نمایشگاه رویداد و خبر خوبی برای اهالی رسانه است، از سال ۱۲۵۲ هجری قمری نخستین نشریه به نام کاغذ اخبار منتشر شد، نزدیک ۲۰۰ سال می‌گذرد و مطبوعات در ایران ۲۰۰ ساله است.


وی افزود: نشریات و مطبوعات تاریخ یک‌روز از تاریخ این کشور است، به خصوص تاریخ گسترده و پر فراز و نشیب ایران.

محمدزاده ادامه‌داد: تألیف این دانشنامه از سال ۱۳۹۰ آغاز و سال ۱۳۹۳ اولین جلد آن شامل مداخل آ و الف با ۲۲۰ مقاله منتشر شد و امروز بعد ۹‌سال کار و تیم ۱۵۰ نفره جلد مداخل ب و پ با ۳۴۱ مقاله رونمایی شد.

وی با بیان اینکه چشم انداز دانشنامه ۱۰ جلد است، تاکید کرد: تاریخ مطبوعات شاهد فراز و فرود بسیاری بوده و بهترین جایی که می‌توان تاریخ رسانه‌ها را پیدا کرد تاریخ مطبوعات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها