یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بسیاری از مفاهیم عمیق با ادبیات قابل انتقال به کودکان و نوجوانان است

هرمزگان - فرماندار ویژه میناب گفت: بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی و تربیتی را با ادبیات می‌توان به کودکان و نوجوانان آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مجید سلحشور به عنوان میهمان ویژه جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان هرمزگان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد از ضرورت شناخت و تعمیق مفاهیم با مساعدت ادبیات و هنر به کودکان ونوجوانان سخن گفت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان هرمزگان افزود: کار در حوزه کودک و نوجوان بسیار ارزشمند است زیرا در راستای تعمیق مفاهیمی صورت می‌گیرد که آینده کودکان ونوجوانان را می‌سازد.

سلحشور ادامه داد: مربیان کانون با بیشترین تأثیرگذاری در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان می‌توانند بیشترین تاثیر را در تعمیق مفاهیم ادبیات داشته باشند زیرا بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی و تربیتی را با ادبیات می‌توان به کودکان ونوجوانان آموخت.

او اضافه کرد: برای تحقق این هدف باید تعداد افراد تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری و ادبی کانون را بیشتر کنیم که این نیازمند همکاری وهم افزایی نهادها و سازمان‌ها با کانون پرورش فکری است.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه آموزش مفاهیم تربیتی و آموزشی از طریق هنر و ادبیات می‌تواند در ذهن کودکان ونوجوانان ماندگار شود، گفت: تعمیق مفاهیم ارزش‌های انسانی به کودکان و نوجوانان ضروری است زیرا ارزش‌های انسانی ابزاری برای مدیریت روابط انسانی، رسیدن به اهداف و شناخت رسالت زندگی است و ریشه در باورها و اعتقادات اصلی ما دارند.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه، این مفاهیم را می‌توان با زبان هنر و ادبیات به کودکان آموخت، ابراز داشت: در واقع یکی از رازهای خوشبختی انسانها، ارتباط با دیگران است.

مجید سلحشور در پایان به برگزاری جلسه با اعضای شورای اداری شهرستان در کانون پرورش فکری میناب به منظور همکاری و هم افزایی و همچنین همکاری و تعامل بیشتر آموزش و پرورش با این مرکز تاکید کرد.

راه اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در میناب ضروری است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان نیز ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور فرماندار ویژه میناب در جلسه شورای فرهنگی گفت: کانون پرورش فکری حدود ۷۱ سال است که در شهرستان میناب با یک مرکز ثابت و یک کتابخانه پستی فعالیت خود را آغاز کرده است.

پروین پشتکوهی ادامه داد: کانون هرمزگان بر اساس ۵ مسئله کودک و نوجوان در هر منطقه استان سند راهبردی ۵ ساله را مصوب کرده است. بر همین اساس با توجه به شرایط هر منطقه، انتخاب نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی را مد نظر قرار خواهد داد.

وی افزود: از آن‌جایی که نیاز است مهارت‌های خودباوری و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان تقویت شود کانون به صورت جدی روی فعالیت قصه گویی و مهارت‌های حال خوش زندگی برنامه‌ریزی کرده است.

او با تاکید به آموزش‌های مهارت‌های کلامی و ارتباطی و تاثیر آن در آینده با اشاره به شعار «آینده ساختنی است و خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» افزود: با توجه به اهمیت آموزش مهارت‌های ارتباطی و کلامی سلسله نشست‌هایی به منظور افزایش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری به صورت تخصصی و مستمر در مرکز فرهنگی هنری میناب برنامه ریزی شده است.

پشتکوهی با نگاه ویژه به حوزه شرق استان هرمزگان افزود: برای اجرای فعالیت‌های اثربخش کانون در شهرستان‌های بشاگرد و رودان که فاقد مرکز فرهنگی هنری هستند به جد در حال پیگیری هستیم و در حال حاضر توانسته‌ایم این مناطق را از طریق کتابخانه‌های پستی و بخش مکاتبه‌ای کانون تحت پوشش در آوریم.

مدیرکل کانون هرمزگان با تاکید به ضرورت در مناطقی که کانون پرورش فکری مرکز ندارد به طرح کشوری «یاسمن» پرداخت و گفت: بدلیل ضرورت حضور کانون و بهره مندی همه کودکان و نوجوانان از خدمات و برقراری عدالت فرهنگی طرح جدیدی به نام طرح یاسمن از استان هرمزگان در سطح ملی راه اندازی شده است و تاکنون روستاهای دوهو، دمشهر و کلاهی و سندرک مناطقی در شهرستان میناب هستند که در طرح یاسمن قرار گرفته و به تقویت پایگاه‌ها با اهدا کتاب پرداخته شده است.

پشتکوهی سرانجام با اشاره به تک نیرو بودن مرکز میناب و نیمه فعال بودن مرکز پستی این شهرستان افزود: با توجه به وسعت شهرستان میناب و تعداد زیاد روستاها در این مناطق راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی به منظور خدمت رسانی فرهنگی به کودکان ونوجوانان بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عادل IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    منظورت با روش فلسفیست ولی خب اسم فلسفه خطر ساز است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها