یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
«امام مهربانی» در کتابفروشی‌ها

مجموعه «امام مهربانی» نوشته فاطمه رضایی‌برفویه و تصویرسازی مرضیه صادقی و فاطمه کیانی به تازگی از سوی انتشارات کتاب سحر (واحد کودک و نوجوان انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «امام مهربانی» به قلم فاطمه رضایی‌برفویه است که به تازگی از سوی انتشارات کتاب سحر منتشر شده است. در حال حاضر تنها دو جلد از این مجموعه به نام‌های «هشتمین لبخند خدا» و «روزِ خوبِ زیارت» منتشر شده است.

حضرت علی بن موسی بن جعفر (ع) ملقب به امام رضا (ع)، هشتمین امام شیعیان است که در یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. امام رضا (ع) پدر امام جواد (ع) است.

جلد اول این مجموعه یعنی «هشتمین لبخند خدا» زندگی‌نامه امام رضا (ع) و همراه با دو داستان از زندگی این امام است. این کتاب از زمان تولد امام رضا (ع) تا لحظه شهادت‌شان را روایت می‌کند. علاوه بر این در این کتاب دو داستان دیگر «ما را فراموش نمی‌کند» و «نجات گنجشک‌ها» که از زبان اطرافیان امام رضا (ع) است، می‌خوانیم.

«هشتمین لبخند خدا» جلد اول مجموعه «امام مهربانی» با تصویرسازی مرضیه صادقی در ۲۴ صفحه مصور با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

جلد دوم این مجموعه یعنی «روزِ خوبِ زیارت» یک داستان امروزی و روایتگر زندگی حال ما است. در این داستان سعید و زهرا خواهر و برادر هستند. سعید ۹ سال دارد و زهرا هفت سال. آن‌ها به همراه پدر و مادرشان به مشهد می‌روند. در این داستان زیبا، بچه‌ها با سعید و زهرا در این سفر همراه می‌شوند و علاوه بر اینکه ماجراهای جذابی را می‌خوانند، با آداب و رسوم زیارت امام رضا (ع) آشنا می‌شوند.

«روزِ خوبِ زیارت» جلد دوم مجموعه «امام مهربانی» با تصویرسازی مرضیه صادقی و فاطمه کیانی در ۲۴ صفحه مصور با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

وقتی زهرا وضو گرفت، همه آماده‌ی رفتن به زیارت بودند؛ اما قبل از وارد شدن به فضای داخل حرم، پدر گفت: «قبل از شروع زیارت باید چند چیز را بدانیم تا زیارت خوبی داشته باشیم.»

زهرا گفت: «نمی‌شود اول برویم تو، بعد این چیزها را برایمان بگویید؟»

پدر گفت: «نه. چون از اینجا به بعد مسیر زیارت خانم‌ها و آقایان از هم جدا می‌شود. تو و مادر از یک طرف دیگر می‌روید و من و سعید هم از یک طرف. البته بعد از زیارت می‌توانیم داخل صحن‌ها دوباره کنار هم باشیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها