سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
نمایشگاه کتاب پکن در نخستین ماه ۲۰۲۴؛ رونق خرده‌فروشی کتاب کودک

نمایشگاه کتاب پکن در نخستین ماه سال جدید میلادی، رکورد بیش از ۱۰۰ هزار بازدید را ثبت کرد که نشان می‌دهد، بازار کتاب چین همچنان پُررونق است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از چاینا دیلی، براساس گزارش سالانه بازار کتاب که با هدایت انجمن ناشران چین و انجمن توزیع کتاب و نشریات چین منتشر شده است، فروش خرده‌فروشی کتاب سال ۲۰۲۳ در چین در مجموع به ۹۱.۲ میلیارد یوان (حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار) رسیده است که ۴.۷۲ درصد در سال افزایش یافته است. این رویداد که به‌عنوان یک روندساز در صنعت نشر در نظر گرفته می‌شود، ۴۰۰ هزار کتاب از ۷۲۰ غرفه‌دار، ناشر، نویسندگان و مخاطب در سراسر کشور را برای جشن واقعی به نمایش گذاشت.

جذابیت فرهنگ سنتی

حدود ۴۰۰ فعالیت متنوع که در طول این نمایشگاه کتاب برگزار شد، رویدادهای مرتبط با فرهنگ سنتی و مضامین تاریخی، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کرد؛ ازجمله این فعالیت‌ها، رونمایی از مجموعه کتاب‌های ۶‌جلدی فرهنگ چینی، روشنگری نظام فرهنگی با پوشش جامع ادبیات، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، نمایش، معماری و زیبایی‌شناسی است.

نی ژنینگ، ناشر مجموعه کتاب‌های انتشارات آموزش گوانگدونگ، گفت: «فرهنگ سنتی چین به‌طور فزاینده‌ای توجه خوانندگان جوان را به خود جلب می‌کند.» نی، ابراز امیدواری کرد که از طریق نشر کتاب، نیروی جوان بیشتری به فرهنگ سنتی تزریق می‌شود. شرکت انتشاراتی فرهنگ پکن با تمرکز بر معرفی فرهنگ سنتی به جوانان، بیش از ۱۰۰ کتاب را انتخاب کرد که برای خوانندگان جوان طراحی شده بود. به‌گفته وی، لینگ مدیر این شرکت، خط تولید محصولات فرهنگی سنتی، غنی‌تر خواهد شد تا علاقه بیشتری را در نسل جوان برانگیزد.

نمایشگاه کتاب پکن در نخستین ماه 2024؛ رونق خرده‌فروشی کتاب کودک

شکوفایی نشر کودکان

طیف متنوعی از نشریات کودک، بازار کتاب را احیا کرد و به یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه کتاب تبدیل شد. گزارش سالانه بازار خرده‌فروشی کتاب در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بازار کتاب چین رشد خود را از سرگرفته و کتاب‌های کودک با ۲۷.۲۱ درصد بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. لین یون، رئیس انتشارات صلح چین، با آوردن تعدادی از کتاب‌های برجسته کودکان به نمایشگاه، رقابت شدید در بخش نشر کودکان را تشخیص داد.

لین معتقد است که نشریات کودکان باید به ارائه راهنمایی‌های صحیح و کمک به رشد نسل‌های آینده ادامه دهند. وو شولین، رئیس انجمن ناشران چین نیز گفت: «در آغاز سال جدید، بازار کتاب، شروع خوبی را آغاز کرده است که درباره آن بسیار هیجان‌زده هستیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها