جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
ولیچر برقی نویسنده دچار ضایعه نخاع لرستانی تامین شد

لرستان - با پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و حمایت‌های جمعی از خیرین استان یک دستگاه ویلچر برقی به نویسنده و تبارشناس لرستانی که دچار ضایعه نخاعی است، اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، با پیگیری‌های اعظم روانشاد و حمایت‌های جمعی از خیرین استان لرستان روز پنج‌شنبه یک دستگاه ویلچر برقی به نویسنده و تبارشناس لرستانی که دچار ضایعه نخاعی است، اهدا شد.

به گزارش ایبنا اعظم روانشاد روز پنجم دی ماه در عیادت از رضا جوادی پای صحبت‌های این نویسنده لرستانی نشست که وی یکی از مشکلات خود را نداشتن ویلچر برقی عنوان کرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز همان روز قول مساعد و پیگیری تا حصول نتیجه به منظور تامین ویلچر را اعلام کرد.

روز پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چگنی و معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ویلچر تهیه شده را به وی اهدا کردند.

رضا جوادی متولد سال ۱۳۴۲ شمسی در روستای سراب نایه‌کش شهرستان چگنی است که ۴۵ سال از عمر خویش را صرف تحقیق و پژوهش در راستای نگارش تاریخ و تبارشناسی ایل چگنی کرده و توانسته اطلاعات مربوط به تبار ایل چگنی را از اقصی نقاط کشور جمع‌آوری و به زیور طبع بیاراید.

وی در سال ۱۳۹۱ در اثر واژگونی اتومبیل قطع نخاع شد ولی با پشتکار و روحیه خلاق توانست کتاب تبارنامه جامعه چگنی را به مرحله چاپ برساند.

تبارنامه جامعه چگنی و بررسی اجمالی ایلات و طوایف استان لرستان از سوی انتشارات شاپورخواست به بازار نشر به زودی عرضه خواهد شد.

وی همچنین در کتاب «نقدی بر تواریخ معاصر چگنی» به بررسی اجمالی کتاب‌های مختلف چاپ شده، از زمان سربداران و صفویان تاکنون درباره ایل بزرگ «چگنی» با همراهی دیگر نویسندگانی چون مراد محمودی، علی‌حسین بداق، و علی‌اکبر خادمی، رحیم شاکرمی به قلم‌فرسایی پرداخته است.

همچنین کتاب کلمات قصار بزرگان را از سوی انتشارات کلدر در دست چاپ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها