چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کتاب «آیا زن بودن گناه است» منتشر شد

خوزستان-کتاب «آیا زن بودن گناه است» نوشته محمداسلام مجدی نسب نویسنده خوزستانی توسط انتشارات روش شناسان و جامعه شناسان ، بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست.

نویسنده «آیا زن بودن گناه است» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: در این کتاب کوشیدم عواملی که باعث شکل گیری نگرش منفی به زنان و دختران و پیامدهای حاصل از این نوع نگرش در طول تاریخ بوده است، شناسایی و واکاوی کنم.

محمد اسلام مجدی نسب افزود: در فصلی از این کتاب پس از طرح مسئله‌ها و آسیب‌های حاصل از این پدیده، با بررسی و پژوهش در اعصار مختلف و باز خوانی و ضعیت زنان و دختران از دوره هخامنشی تا ساسانی و سامانی و زرتشت و…تا دوره پیش از مشروطه و مشروطه و نیز پهلوی اول و دوم و نظام جمهوری اسلامی، به دنبال توصیف جایگاه زنان و دختران در طول تاریخ است. و پس از طرح جایگاه و وضعیت تاریخی زنان و دختران در عرصه‌های مختلف وارد فصل سوم و توصیف اوضاع زنان و دختران در کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای پیشرفته اروپایی مانند فرانسه، آمریکا، آلمان و…می‌شود.

مجدی نسب با اشاره به فصل چهارم کتاب که نگاه اندیشمندان علوم اجتماعی و انسانی و فمنیسم‌ها به زنان دارد، اظهار کرد: این نگاه به دنبال این بود که ریشه‌ها و نضج و چگونگی نگرش جنس دوم به زنان و دختران را واکاوی و توصیف کند.

مؤلف کتاب «جرعه جرعه تنهایی» با توضیح فصل‌های دیگر کتاب عنوان کرد: در دیگر فصل‌ها ضمن طرح نگرش راستین اسلام به زنان و دختران، تلاش کردم تا موضع اسلام ناب غیر تحریف شده در رابطه با موضوع مورد بحث را توصیف و تشریح کنم و در پایان و برآیند آن، با بر شمردن مسئله‌ها و برخی از آسیب‌های فردی و اجتماعی حاصل از این نوع دیدن زنان و دختران (نگرش منفی (، راهکارهای احتمالی مناسب، جهت حل و یا حد امکان تعدیل این مسئله‌ها و آسیب‌ها به مخاطبان ارائه شد.

نویسنده «مشارکت سیاسی چگونگی و چرایی» نکته مهم در کتاب «آیا زن بودن گناه است» را علاوه بر استفاده از منابع معتبر و به روز علمی، نبود داوری در موضوع حساس طرح شده دانست و افزود: در این کتاب در توصیف رویدادها قضاوت برعهده مخاطب است. و قرار مطالعه و روایت آیا زن بودن گناه است؟ با مخاطب خود، بی‌قراری تاریخ و تاریخی زنان و دختران، بهانه‌ای است برای یافتن خود و سفری از دیگر آگاهی به خود آگاهی، آغازی از بودن برای شدن و پایانی برای رهایی از اسارت اصالت‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها