چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
قصه‌های خرس مادر و بچه‌اش خوانش و بررسی شد

هرمزگان - در محفل ادبی «آفتاب» بندرعباس،قصه‌های خرس مادر و بچه‌اش برای کودکان خوانش و بررسی شد.

مسئول محفل ادبی «آفتاب» بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از خوانش و نقد و بررسی کتاب «بیا بریم خونه، خرس کوچولو!» در یکی دیگر از مجموعه نشست‌های این محفل در کتابخانه سید احمد خمینی خبر داد و گفت: در این کتاب، ماجرای خرسِ مادر و فرزندش برای کودکان قصه‌گویی شد و سپس به منشأ صداهایی که توسط خرس کوچولو شنیده می‌شود پرداخته شد.

امیرحسین والا در این باره افزود: کودکان همزمان با خوانش این کتاب و پیشبرد داستان، نسبت به صداهایی که خرس کوچولو می‌شنید، واکنش نشان می‌دادند و در مورد منبع این صداها نظرات خود را ارائه می‌کردند.

وی ادامه داد: کودکان محفل ادبی آفتاب به بیان صداهای آشنای پیرامون خود پرداختند و برخی از آن‌ها را نیز به تصویر کشیدند.

این نویسنده و ناشر حوزه کودک اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه، کودکان همراه با یک بازی، مفاهیمی چون شنیدن و گوش دادن را تجربه کردند و در مورد مفاهیم کلی حقیقت و بخشی از حقیقت با زبان کودکانه صحبت کردند.

کتاب «بیا بریم خونه، خرس کوچولو!» چهارمین جلد از مجموعه پنج جلدی «قصه‌های خرس کوچک و خرس بزرگ» است. که نوشته مارتین وادِل با تصویرگری باربارا فِرت است که توسط فرزانه کریمی ترجمه شده است.

تصاویر کتاب، زیبا، خوش آب و رنگ و جذاب هستند و به خوبی عواطف و احساسات شخصیت‌های حیوانی داستان را نشان می‌دهند. متن کتاب ساده و روان است. این کتاب به موضوع آشنایی با آواها و احساس امنیت می‌پردازد.

نشست محفل ادبی آفتاب با موضوع کتاب «بیا بریم خونه، خرس کوچولو!» سه‌شنبه شب بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۲، با تسهیلگری امیرحسین والا و سید مریم سیدافقهی در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها