پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
پیکر «ندوشن» در نیشابور آرام گرفت

خراسان‌رضوی- محمدعلی اسلامی ندوشن پس از ۱۸ ماه که در کانادا دارفانی را وداع گفته بود، در نیشابور به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مراسم باشکوه وداع، تشییع، اقامه نماز و خاکسپاری محمدعلی اسلامی نُدوشن؛ نویسنده، محقق و استاد برجسته ادبیات کشور براساس وصیت وی پس از گذشت ۱۸ ماه از فوت او در کانادا، ظهر پنجشنبه با حضور پرشور مردم و مسئولان از آرامگاه حکیم عمر خیام تا آرامگاه عطار در نیشابور استان خراسان رضوی برگزار شد.

پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن پنجشنبه در باغ مشاهیر نیشابور در خاک آرام گرفت تا خاکِ این کهن‌شهر را ارزشمندتر کند. از دقایق آغازین صبح آرامگاه خیام رفته‌رفته آکنده از سیل مشتاقان و دلباختگان او شد. همه آمده‌اند تا با اشکی در چشم و بغضی در گلو پرکشیدنِ سیمرغ از «ندوشن» به «نیشابور» را به نظاره بنشینند تا آخرین دیدارها را با فرزند ایران، این ادیب و متفکر بزرگ داشته باشند.

اسلامی ندوشن سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۷ سالگی در کانادا به علت کهولت بدرود حیات گفت اما خانواده پیکرش را همان‌جا به امانت و موقت به خاک سپردند تا در فرصت مناسب، طبق وصیت خودش به ایران برگردد و در نیشابور در جوار آرامگاه عطار و خیام آرام گیرد.

«ندوشن» در نیشابور آرام گرفت

در باغ مشاهیر آرامگاه عطارنیشابوری، فریدون گرایلی، یغمای نیشابوری، پهلوان یعقوبعلی شورورزی، پرویز مشکاتیان و مشاهیر دیگری نیز به خاک سپرده شده‌اند.

محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، نویسنده، مترجم و از برجسته‌ترین پژوهشگران و ادیبان ایرانی بود که بیشتر عمر شریف خود را به تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان پرداخت و با نثری ساده و روان، ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه کرد.

در مدت ۵۰ سال بیش از ۵۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورد، از ۵۰ اثرش بیش از ۱۰ اثر با نام ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها